English

شرکت «بوستون داینامیکز» ربات زرافه خود را معرفی کرد + تصاویر

اگر با شرکت بوستون داینامیکز آشنا باشید به خوبی با ربات های این شرکت نیز آشنایی دارید. ربات هایی که الگوبرداری شده از حیوانات هستند و شاید مهمترین آنها ربات سگی باشد که قرار بود برای ارتش آمریکا نیز در ماموریت ها نقش مهمی ایفا کند.

شرکت «بوستون داینامیکز» ربات زرافه خود را معرفی کرد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج، بوستون داینامیکز –Boston Dynamics– درحال حاضر تحت تملک هلدینگ آلفابت است که پیش از این ربات مشهور خود با نامSpotرا معرفی کرده بود. اکنون این شرکت ربات جدید خود را که شباهت بسیاری با یک زرافه دارد و در واقع نمونه بروز شده از رباتSpotاست با نامSpotMiniمعرفی کرده است.

مهمترین تغییر در این ربات این است که یک گردن بلند به آن اضافه شده است که قابلیت های این ربات را ترقی داده است. آنگونه که مشخص است اکنون این ربات قادر است با استفاده از این گردن دراز کارهای بیشتری را نسبت به قبل صورت دهد از جمله برداشتن ظروف و قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی:

بوستون داینامیکز به ساخت ربات هایی شهره است که زمین نمی خورند! حتی اگر ضربه محکمی با پا به آنها زده شود. اما ربات زرافه این شرکت گویا یک نقطه ضعف هم دارد و آن پوست موز است! این موضوع هرچند کمی کمدی به نظر میرسد اما بیش از همه نشان می دهد که این ربات ها تا چه حد به موجودات زنده ای که آنها را نمایندگی می کنند شباهت دارند:

گوگل چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد شرکت بوستون داینامکز را به فروش برساند و دیگر از پروژه های این شرکت پشتیبانی نمی کند. دلیل گوگل این بود که بوستون داینامکز آنگونه که پیش بینی میشد بازدهی مالی مناسبی نداشته است. اما از آن زمان به بعد، این شرکت همچنان به پروژه های ساخت ربات خود ادامه داده است و طراحی ربات اخیر نشان می دهد که پیشرفت های این شرکت در ساخت ربات ها بسیار چشم گیر بوده است.

همچنین قرار بود ارتش آمریکا از رباتSpotو نمونه های بزرگتر آن برای انجام ماموریت ها در کنار سربازان آمریکایی استفاده کند که مشکل سر و صدای زیاد آنها مانع از این موضوع شد. بوستون داینامیکز از آن زمان به دنبال رفع این مشکل بوده است و هنوز مشخص نیست که نتایج کار به کجا ختم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه