English

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ما در حوزه ارتباطات مسئله داریم اما بحران نداریم

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:عدم نظارت کامل و کافی بر تجهیزات یکی از مشکلات فناوری اطلاعات است چرا که برخی از تجهیزات و امکانات یا فرسوده بودند و یا قابلیت تحمل شوک حادثه را نداشتند.

 ما در حوزه ارتباطات مسئله داریم اما بحران نداریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مشاور وزیر و رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه در همایش سراسری مدیران این وزارتخانه و شرکت های تابعه با اشاره به زلزله های اخیر کرمانشاه، کرمان و تهران،افزود :مهمترین مشکلاتی که در حوزه ارتباطات در این مواقع ایجاد می شود ترافیک شدید ارتباطی و وابستگی بسیار شبکه زیرساختی ارتباطات به برق است .

بیک پور با اشاره به اینکه عدم نظارت کامل و کافی بر تجهیزات یکی دیگر از مشکلات این حوزه است، توضیح داد:برخی از تجهیزات و امکانات یا فرسوده بودند و یا قابلیت تحمل شوک حادثه را نداشتند .

رییس کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های حوزه ICT  در ستاد وزارتخانه و استان ها به صورت یکپارچه را یکی دیگر از الزامات این مواقع اعلام کرد و افزود:بر اساس شرح وظایف مدیریت بحران، تامین ارتباطات مدیریت بحران از اولویت های این حوزه در مواقع بحران است که برای تسهیل مدیریت بحران الزامی است .

به گفته‌این مسوول ایجاد و پایداری ارتباطات عموم مردم را قدم بعدی در مواقع بحران در حوزه ارتباطات دانست و تصریح کرد: ما در حوزه ارتباطات مسئله داریم اما بحران نداریم و امکان دارد این مسئله با اطلاع رسانی نادرست و ایجاد بی انگیزگی و ناامیدی تبدیل به بحران شود .

وی با تاکید به نقش حوزه ICT  در توزیع نیازمندی های ضروری مردم در مواقع بحران، از تصویب پیشنهاد وزارت ارتباطات در شورای عالی مدیریت بحران خبر داد و افزود: براساس این مصوبه توزیع نیازمندی های ضروری مردم در مواقع بحران از طریق دولت الکترونیک و بانک های اطلاعاتی به صورت عادلانه و مناسب انجام می شود که اقدامات لازم برای اجرایی کردن این مصوبه در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه