English

مینی تانک های تمام فلزی در آمریکا ساخته شد

آمریکا تانک های کوچکی ساخته که دارای پوشش تمام فولادی هستند و سرنشین آن با کمک واقعیت افزوده می تواند محیط بیرون را رصد کند.

مینی تانک های تمام فلزی در آمریکا ساخته شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیفنس وان، سازمان DARPA آمریکا مشغول ساخت یک تانک جنگی کوچک، سریع و هوشمند است. این تانک می تواند خود را در برابر دشمن محافظت کند. همچنین قابلیت منحرف کردن موشک هایی را دارد که به سمت آن پرتاب می شود.

نمونه اولیه این تانک رونمایی شده که مجهز به نمایشگر واقعیت افزوده خارق العاده است. سرباز با کمک این نمایشگر می تواند دنیای خارج را به طور مجازی ببیند.

به طور کلی تانک های زرهی  برای حفاظت ساخته می شوند اما برای مانور در  مناطق سنگی و دست انداز یا اجتناب از خطرهای پیش رو، طراحی نمی شوند.

در طرح اولیه تانک جدید یک پوشش فولادی ضخیم روی خودرو را می پوشاند. به این ترتیب خودروهای آتی می توانند در مناطق پر دار و درخت و شیب های تند نیز حرکت کنند.

علاوه برآن گجت نظامی دارای صفحه های نمایش داخلی پانارامیک است که گرد و غبار نمی گیرد و مخصوص است.  دوربین هایی روی سقف تانک قرار می گیرند که از فضای خارج عکسبرداری می کنند. رایانه های داخل تانک آنها را کنار هم قرار می دهند تا یک تصویر هماهنگ ایجاد کنند.

برایان الکسا مدیر ارشد فناوری های پیشرفته در مرکز هوافضا هانی ول می گوید: می توان هر نوع اطلاعاتی که به افزایش آگاهی راننده تانک کمک می کند را در نمایشگر قرار داد. ما در آزمایش های نظامی سرعت، مقصد و موقعیت  را نشان دادیم.

این درحالی است که روند تولید وسایل حمل ونقل جنگی سنگین و گرانبها توانایی سربازان را برای عملکرد سریع و مانور کاهش داده است.

هدف سازمان DARPA نیز  ارائه فناوری های نوینی است که قدرت مانور سربازان را بیفزاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه