English

بازدید آذری جهرمی از نمایشگاه دستاوردهای فضایی ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه دستاوردهای فضایی ایران که همزمان با آغاز هفته جهانی فضا، برپا شده است، بازدید کرد.

بازدید آذری جهرمی از نمایشگاه دستاوردهای فضایی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، هفته جهانی فضا همه ساله از ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۲ تا ۱۸ مهرماه) با هدف ارائه اهکارهای جدید برای بهره گیری از علم فضا برگزار می شود.

به همین مناسبت نمایشگاهی از دستاوردهای فضایی کشور با همکاری سازمان فضایی ایران در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد که وزیر ارتباطات از این نمایشگاه بازدید کرد.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در این باره نوشت:  این هفته، هفته جهانی فضا نام گرفته است. ماموریتهای کشور در حوزه استفاده صلح آمیز و غیردفاعی از دانش فضائی برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و دو مجموعه سازمان فضائی ایران و پژوهشگاه فضایی، متولی این مأموریت ها در وزارت ارتباطات هستند.

وی ادامه داد: امروز از آخرین مراحل ساخت ماهواره های ناهید ۲ و امیرکبیر و هم چنین ماهواره ظفر بازدیدی داشتم. نبوغ دانشمندان ایرانی با وجود عدم جلب همکاریهای بین المللی در ساخت ماهواره های سنجشی که کاربرد بیشماری در هواشناسی، مدیریت بلایای طبیعی، مدیریت منابع آب کشور و دیگر حوزه ها دارد، بی نظیر است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: باید بتوانیم این دانش را در عرصه های جاری نیازهای کشور بکار بگیریم و از شکل پژوهشی صرف خارج کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه