English

انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت آینده

لزوم اهتمام ویژه دولت جدید به کارآفرین شدن دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه تمام دولت‌ها توسعه نظام آموزش عالی ازلحاظ کیفی و کارآفرین کردن دانشگاه‌ها را در برنامه خود دارند اما ممکن است آن را در درجه‌های متفاوتی قرار دهند، گفت: پیشنهاد ما این است که هر دولتی که سرکار می‌آید به این امر توجه ویژه نشان دهد تا درنهایت منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن افزایش اشتغال و تولید محصول باکیفیت شود.

لزوم اهتمام ویژه دولت جدید به کارآفرین شدن دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر لطف‌الله خواجه‌پور با بیان اینکه در چند سال گذشته در زمینه آموزش عالی موفقیت‌هایی داشته‌ایم، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر سرعت رشد علمی کشور پیشرفت خوبی داشته و ازلحاظ تعداد مقالات نیز ارتقا پیدا کرده‌ایم؛ دولت نیز باوجود مشکلات اقتصادی اهتمام خوبی ازلحاظ تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه‌ها داشته است.

وی افزود: انتظار از دولت آینده این است که فعالیت‌های اقتصادی و توسعه صنعتی را با حمایت دانشگاه‌ها پیش ببرد؛ یعنی با استفاده از توان و نیروی دانشگاه‌ها بتواند در تحقق امر توسعه اقتصادی یا صنعتی و به‌طورکلی توسعه کشور تلاش کند و از نیروهای متخصص دانشگاه‌ها استفاده کند و آنان را ازلحاظ تأمین اعتبارات لازم برای تبدیل‌شدن به نسل سوم و کارآفرین شدن حمایت کند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به پیشرفت آموزش عالی در دولت‌های مختلف، ادامه داد: این رویه باید ادامه پیدا کند، اکنون در زمینه اقتصاد، بحث اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی‌های کشور مطرح است که از راه‌های تحقق آن، حمایت از دانشگاه‌ها و وارد شدن آن‌ها به این حیطه است.

خواجه‌پور تصریح کرد: دانشگاه‌ها با توجه به فعالیت‌هایی که در زمینه پژوهش‌های کاربردی و فناوری دارند می‌توانند کمک زیادی کنند که این امر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد؛ یعنی سازمان‌ها باید بودجه پژوهشی خود را در دانشگاه‌ها هزینه کنند و در این زمینه فعال‌تر شوند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سهم دولت در آموزش عالی و پژوهش، گفت: آموزش عالی کشور نیاز به حمایت بیشتری دارد تا بتواند پاسخگوی نیاز جامعه از جوانب مختلف باشد. عملکرد این دولت درمجموع مثبت بوده است و ما از عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف ازجمله جذب دانشجو و تولید علم راضی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید دولت آینده باید راه دولت کنونی را ادامه دهد، گفت: مسلماً هر دولتی شیوه‌های خاص خود را دارد، اما آنچه مسلم است اینکه آیتم‌های بنیادی در کلانِ کشور در زمینه‌های مختلف نقشی مهم ایفا می‌کنند و به‌طور قطع تمام دولت‌ها توسعه نظام آموزش عالی ازلحاظ کیفی و کارآفرین کردن دانشگاه‌ها را در برنامه خود دارند، اما ممکن است آن را در درجه‌های متفاوتی از اهمیت قرار داده باشند.

خواجه‌پور ادامه داد: پیشنهاد ما این است که هر دولتی که سر کار می‌آید به این امر توجه ویژه نشان دهد تا درنهایت منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن افزایش اشتغال و تولید محصول باکیفیت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه