English

ادامه فعالیت‌های "اسپیس ایکس" با موشک چندبار مصرف

اولین پرتاب مجدد موشک فالکون 9 انجام شد.

ادامه فعالیت‌های "اسپیس ایکس" با موشک چندبار مصرف

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپیس، بامداد امروز شرکت خصوصی اسپیس ایکس برای اولین بار، مجددا موشک فالکون 9 را به فضا فرستاد. این موشک قابلیت فرود بر روی زمین و استفاده مجدد را دارد.

این پرتاب پس از تاخیرهای فراوان سرانجام ساعت 1:57 بامداد امروز از سکوی پرتاب39A پایگاه هوایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا انجام شد.

اسپیس ایکس قبلا برای پرتاب ماهواره CRS-8 از فالکون 9 استفاده کرده بود و حالا از این موشک برای انتقال ماهواره‌ ارتباطی مدار ثابت SES-10 استفاده کرد. این محموله بیش از پنج تن وزن دارد.

استفاده مجدد از موشک‌ها همواره برای اسپیس ایکس یک اولویت بوده است و این شرکت در پرتاب‌های گذشته از نسل‌های مختلف موشک فالکون برای ارسال محموله‌های مختلف نظیر دراگون استفاده کرده است که اغلب در اقیانوس اطلس فرود می‌آمدند اما در آخرین پرتاب، موشک فالکون 9 توانست با موفقیت بر روی زمین فرود بیاید.

قرار است چهار ماهواره دیگر از نوع SES در سال میلادی جاری به فضا فرستاده شوند که سه تای آنها با فالکون 9 و یکی با استفاده از موشک آریان 5 به فضا فرستاده خواهند شد.

بر اساس برنامه‌های اعلام شده از سوی اسپیس ایکس این شرکت در 16 آوریل (27 فروردین) سال جاری محموله NROL-76 را برای دفتر شناسایی ملی آمریکا به فضا خواهد فرستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه