English

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم:

بازی‌های رایانه‌ای به کسب‌وکاری بزرگ در سطح بین‌الملل تبدیل شده‌اند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تجارت بازی‌های رایانه‌ای از اواخر دهه 90 میلادی به عنوان یک ابزار فرهنگی و اقتصادی دیده می‌شد و امروزه به کسب و کار بسیار بزرگی در سطح بین‌الملل تبدیل شده است.

بازی‌های رایانه‌ای به کسب‌وکاری بزرگ در سطح بین‌الملل تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمحمدحسین سجادی نیری روز چهارشنبه، 277 بهمن ماه در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری و تجاری سازی و تبادلات فناوری است. فناوری‌های نوین می‌تواند منجر به حل مسائل پیچیده و همچنین تولید ثروت و ارتقای سطح زندگی مردم شود. در همین راستا تمامی زنجیره‌های پیش تولید فناوری باید در راستای این منظور طراحی شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته که گفتمان غالب کشور بر مدار علم و فناوری می‌چرخد، توجه به فناوری‌های نرم و جدید جایگزین گسترش فناوری‌های سخت شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های جدید تحت عنوان فناوری‌های نرم مرحله اثرشان انسان است که موجب تغییر در رفتار و منش انسان، جامعه و تغییرات فرهنگی می‌شوند.

سجادی نیری اضافه کرد: از زیرمجموعه‌های فناوری‌های نرم، فناوری‌های فرهنگی است که در دهه جدید با نام فناوری‌های خلاق شناخته می‌شود و سهم بزرگی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: تجارت بازی‌های رایانه‌ای از اواخر دهه 90 میلادی به عنوان یک ابزار فرهنگی و اقتصادی دیده می‌شد و امروزه به کسب و کار بسیار بزرگی در سطح بین‌الملل تبدیل شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای ورود گسترده به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای باید سه محور اصلی را در نظر داشته باشیم؛ تأثیرات فرهنگی، جنبه اقتصادی و درآمدزایی که با سرمایه‌های کوچک، کسب و کارهای بزرگ ایجاد می‌شود و محور بعدی کارکردهای غیر سرگرمی تولید محتوای دیجیتال در راستای توانمندسازی و حل معضلات و مشکلات کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه