English

آزمایشگاه سم‌شناسی و اسانس در دانشگاه آزاد دزفول راه‌اندازی شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول از راه‌اندازی آزمایشگاه مجاز در حوزه سم‌شناسی، اسانس و میکروبیولوژی در این دانشگاه خبر داد.

آزمایشگاه سم‌شناسی و اسانس در دانشگاه آزاد دزفول راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر حسن براتی با بیان این‌که در سال ۹۵ سه همایش ملی در دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: همایش حقوق شهروندی در آبان‌، همایش مدیریت و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی در دی‌ و همایش ایمنی و ترافیک نیز با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان و راهنمایی و رانندگی دزفول در اسفند برگزار خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی اخیر این دانشگاه گفت: در حال پیگیری راه‌اندازی آزمایشگاه مجاز در حوزه سم‌شناسی، اسانس و میکروبیولوژی در دانشگاه هستیم. در این آزمایشگاه به‌طور مثال مواد غذایی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه ارائه می‌شود و آزمایشگاه آن‌ها را از نظر سم‌شناسی و… بررسی می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول ادامه داد: همچنین آزمایشگاه معتمد آب و خاک در منطقه شمال خوزستان نیز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان در دانشگاه در حال راه‌اندازی است که هر ۲ آزمایشگاه در مجتمع آموزشی و پژوهشی شهید سوداگر راه‌اندازی خواهد شد.

براتی با بیان این‌که در راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها تلاش شده که از تجهیزات موجود استفاده شود، گفت: در صورت کافی نبودن این تجهیزات امکانات جدیدی فراهم می‌شود تلاش ما این است که هر ۲ آزمایشگاه تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دزفول هیأت‌ علمی باتجربه و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای در اختیار دارد و آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح استان و استان‌های همجوار در قالب سامانه‌ آزمایشگاه همکار(ساها) است. هنگامی که آزمایشگاه مجاز و آزمایشگاه معتمد آب و خاک در شمال خوزستان راه‌اندازی شوند نیز می‌توانند به بیرون دانشگاه خدمات دهند و برای دانشگاه نیز درآمدزا باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در سال ۹۲، گفت: این مرکز در حال پذیرش و جذب هسته‌های فناور است. در حال حاضر حدود ۲۵ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند. محصول یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این مرکز تحت عنوان برانکارد هوشمند در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵ در تهران ارائه شد و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه