English

عملکرد مک با استفاده از Activity Monitor تسریع می شود

Activity Monitor یکی از مفیدترین ابزارهای مخفی است. پس از اینکه برای اولین بار این برنامه را اجرا می‌کنید، ممکن است کار با آن کمی گیج‌کننده به نظر بیاید، اما با نگاهی به اطلاعات حجیم و انباشته‌ شده خود و یافتن راه‌حلی برای مدیریت آن‌ها، این اپلیکیشن می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین برنامه‌ها برای اجرای سریع و روان رایانه مک شما به حساب بیاید.

عملکرد مک با استفاده از Activity Monitor تسریع می شود
به گزارش خبرگزاری موج، در صورتی که با مشکلات متعددی مانند عدم عملکرد منظم فن یا اجرای غیرمعمول برنامه‌ها مواجه شده‌اید، Activity Monitor دلیل و چاره کار این مسائل را پیش روی شما قرار خواهد داد. هنگام اجرای Activity Monitor برای اولین بار زبانه CPU به شما نشان داده می‌شود:لیست طولانی اسامی قرار گرفته در این برنامه شامل تمامی فرآیندهایی است که در حال اجرا هستند. این فهرست علاوه بر نمایش اپلیکیشن‌های بازشده، فرایندهای پس‌زمینه‌ای را به نمایش می‌گذارد که برای اجرای صحیح سیستم‌عامل ضروری است.این فرایندها بر اساس درصد استفاده از CPU مرتب شده‌اند. بدین وسیله می‌توانید برخی از مشکلات پیش‌آمده را شناسایی کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید برنامه iTunes مقدار بسیار زیادی از نیروی پردازنده را اشغال کرده‌ است. در این مثال پس از به اجرا درآمدن نرم‌افزار iTunes، این برنامه اقدام به جمع‌آوری و سازماندهی برخی از داده‌ها نمود و بعد از آن مجددا مقدار نمایش داده‌ شده به ۵٪ کاهش یافت. گاهی اوقات هم برنامه‌هایی وجود دارند که تاکنون از آن استفاده نکرده‌اید، در حالی که از پردازنده شما استفاه زیادی می‌کنند.
باید بخوانید:هر آنچه که می‌بایست در رابطه با macOS Sierra بدانید
به محض مشاهده نرم‌افزار پر مصرف باید تصمیم بگیرید که آیا واقعا اجرای آن ضروری است یا خیر و در صورت عدم نیاز آن را ببندید. ممکن است که شما همه فرآیندهای درحال اجرا را به درستی تشخیص ندهید و کورکورانه از ادامه اجرای آن‌ها صرف نظر کنید. این اقدام هرگز روش خوبی نخواهد بود و می‌تواند باعثخرابی و از دست دادن داده‌های مهم شود. بهترین کار هنگام مواجه با چنین مسایلی کاوش برنامه مورد نظر در موتورهای جستجو است. راه‌کار بعدی که می‌توانید از آن استفاده کنید، مرتب‌سازی فرایندها بر اساس Memory است. رایانه شما مقدار ثابتی از رم را به منظور عملکرد صحیح سیستم‌عامل در نظر می‌گیرد. با این حال، برنامه‌هایی هستند که مقدار بسیار زیادی از حافظه را نسبت به سایرین اشغال می‌کنند. در صورتی که سیستم‌عامل Mac OS X با کمبود حافظه رو به‌ رو شود به جای استفاده از رم از حافظه مجازی بهره‌مند می‌شود که معمولا بخش کوچکی از دیسک‌سخت شما را به خود اختصاص می‌دهد. این یک راه‌حل خوشایند و در عین حال کند است. اگر که رایانه شما مقدار زیادی از حافظه مجازی را بکار گیرد ممکن است تصمیم بگیرید تا برخی از برنامه‌ها را ببندید یا حتی بخواهید حافظه رم خود را ارتقا دهید.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه