English

گوگل سیستم عامل‌های رقیب را پشتیبانی نمی کند

گوگل دیروز از برنامه های خود برای توقف پشتیبانی از برنامه‌های سازگار با مرورگر کروم در سیستم عامل هایی به غیر از خود کروم خبر داد.

گوگل سیستم عامل‌های رقیب را پشتیبانی نمی کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورج، این اقدام که از اواخر سال جاری میلادی اجرایی می‌شود باعثمی شود که برنامه های جدید طراحی شده برای کروم تنها از طریق سیستم عامل کروم در دسترس باشند و کاربران ویندوز، مک و لینوکس نتوانند از آنها استفاده کنند.

البته برنامه های فعلی برای کاربران سیستم عامل های دیگر کماکان در دسترس بوده و به روزشدن آنها توسط گوگل هم به روال قبلی صورت می گیرد.

همچنین از اواسط سال ۲۰۱۷ برنامه های کروم از طریق فروشگاه تحت وب کروم و تنها بر روی سیستم عامل خود این شرکت در دسترس خواهد بود. بنابراین با استفاده از دیگر سیستم عامل ها نمی توان برنامه های کروم را در فروشگاه آنلاین گوگل مشاهده کرد.

بنا بر اعلام گوگل از اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه های کروم به هیچ وجه از طریق ویندوز، مک و لینوکس قابل دسترس نخواهد بود. البته این امر شامل افزونه ها و مضامین مورد استفاده در مرورگر کروم نیستند.

کارشناسان می گویند با توجه به اینکه تنها یک درصد از کاربران ویندوز، مک و لینوکس از برنامه های کروم استفاده می کنند این تغییر نمی تواند چندان تاثیری بر بازار برنامه های تحت وب بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه