English

ثبت رکوردی تازه در فضانوردی تا ۱۰ روز دیگر

تا کمتر از ۱۰ روز دیگر رکورد تازه دیگری در عرصه فضا و فضانوردی توسط انسان به ثبت می رسد.

ثبت رکوردی تازه در فضانوردی تا ۱۰ روز دیگر

به گزارش خبرگزاری موج، جف ویلیامز فرمانده مأموریتExpedition ۴۸ناسا در ۲۴ آگوست(سوم شهریور) به رکورد ۵۲۰ روز حضور در فضا دست می یابد. این رکورد تاریخی در قالب سه مأموریت اکتشافی در سفر به ایستگاه فضایی بین المللی به دست می آید. این ایستگاه فضایی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد.

عبور از مرز ۵۲۰ روز در فضا رکوردی فراتر از مدت زمان ثبت شده توسط اسکات کلی دیگر فضانورد آمریکایی است. کلی حدود یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشت، مأموریتی که در ماه مارس امسال پایان یافت.

حضور جف ویلیامز در فضا با ساخت و ساز ایستگاه فضایی بین المللی گره خورده است. او در سال ۲۰۰۱ عضوی از خدمه مأموریتSTS - ۱۰۱بود. این مأموریت سومین پرتاب فضایی به سوی ایستگاه فضایی بین المللی بود و در واقع می توان گفت ویلیامز یکی از نخستین فضانوردان این ایستگاه فضایی بوده است.

در آن مأموریت تاریخی حجم قابل توجهی از تجهیزات از جمله وسایل دوخت و دوز و دوربین فیلمبرداریIMAXراهی ایستگاه فضایی بین المللی شد.

جف ویلیامز از جمله فضانوردان فعال در فضای مجازی است. او تاکنون بیش از ۹۰ هزار تصویر و ویدئو در قالب مشاهداتش از زمین در فضای مجازی ارسال کرده است. او در استفاده از توئیتر یک فضانورد حرفه ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه