English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف:

کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در مزارع خواف

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف بیان کرد: کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک علاوه بر نقش مهم آن در افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی، بهترین گزینه می باشد.

کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در مزارع خواف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، خالد فقیری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف در خبری ابرازداشت: کشت پاییزه محصول استراتژیک دانه روغنی «کلزا» در مزارع این شهرستان از امروز آغاز شد و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.

فقیری همچنین اضافه کرد: کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک علاوه بر نقش مهم آن در افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی، بهترین گزینه جهت تناوب زراعی غلات در جهت کاهش علف‌های هرز و بیماری‌های گیاهی می باشد و می‌تواند نقش مهمی در حاصلخیزی خاک و مدیریت منابع آبی ایفا کند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف بهترین در ادامه تصریح کرد: زمان کشت این دانه روغنی با توجه به اقلیم شهرستان خواف از اواخر شهریور ماه تا نیمه مهرماه می باشد و کاشت بهینه، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت کلزا است.

وی اظهارداشت: خاک بستر کشت دانه روغنی کلزا باید نرم و بدون کلوخ باشد و بذر این کشت در عمق ۲ سانتی متری خاک کشت می‌شود که از نکات بسیار مهم در کشت کلزا ۲ نوبت آبیاری زمین پس از کشت می باشد.

فقیری در خاتمه متذکر شد: مهمترین ارقام دانه روغنی کلزا در شهرستان خواف را «هایولا، هامان وروهان» دانست و بیان کرد: هر ساله مزارع بخش سلامی و مرکزی بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه