English

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

هوای مشهد در وضعیت هشدار و آلودگی کامل قراردارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در پی فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی، شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۱۳۴، هر دو از وضعیت آلودگی نشان دارد.

هوای مشهد در  وضعیت هشدار و آلودگی کامل قراردارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله پور؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای این کلانشهر بر اثر وزش باد و افزایش حجم ریزگردها در بیست و یکمین‌ روز شهریور برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله پور متذکر شد: در پی فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی، میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۲۰۱ و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۱۳۴، هر دو از وضعیت آلودگی نشان دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهارداشت: کیفیت هوای مناطق سرافرازان، سمزقند، شهید کریمی ، امامیه و شهر در شرایط اضطرار آلودگی و سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش آلودگی در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان رفت و آمد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی، زنان و کودکان نیز از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

اله پور در خاتمه با توجه به شاخص آلودگی هوا ی کلانشهر مشهد خاطرنشان کرد: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه