English

رییس جهاد کشاورزی نیشابور:

نفوذ دانش در کشاورزی باعث تولید اقتصادی می گردد

رییس جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: چگونگی مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی موضوع مهمی در کشاورزی است و کشاورزان باید بدانند که تولید محصول به هر قیمتی، مقرون به صرفه نیست.

نفوذ دانش در کشاورزی باعث تولید اقتصادی می گردد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی مبارکی؛ رییس جهاد کشاورزی نیشابور در خبری اعلام کرد: کشاورزان باید بدانند که تولید محصول به هر قیمتی، مقرون به صرفه نیست.

مبارکی در ادامه این خبر اضافه کرد: علیرغم اینکه حدود ۶۳ درصد محل تأمین آب کشاورزی در این شهرستان چاه‌ها هستند، اما در تابستان چاه‌های کشاورزی ٣ تا ۶ روز در هفته خاموش می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی نیشابور متذکر شد: کشاورزان باید بدانند که تولید محصول به هر قیمتی، مقرون به صرفه نیست و تولید اقتصادی که نتیجه‌ نفوذ دانش در کشاورزی است را توصیه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کاهش مداوم منابع آبی، مصرف بهینه آب را ضروری می‌کند و تاکنون ٢٣ درصد زمین‌های کشاورزی نیشابور(۱۳هزار و۲۰۰هکتار) از آبیاری نوین استفاده می‌کنند.

مبارکی گفت: نیشابور تنها شهرستان دارای خیّر در لایروبی قنوات است و بالغ‌بر ۵٠ درصد کار لایروبی توسط خیّر و بقیه توسط دولت انجام می‌شود و خوشبختانه کشت داروهای گیاهی در شهرستان توسعه یافته و به دلیل افزایش اقبال مردم بعد از کرونا به سمت استفاده از این محصول شرکت تعاونی دارو گیاهی در حال شکل‌گیری است.

رییس جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: تولید آنغوزه به لحاظ اقتصادی می‌تواند جهشی در شهرستان ایجاد کند. مردم می‌توانند برای تولید گیاه دارویی به جهاد کشاورزی نیشابور مراجعه کنند.

وی همچنین یادآور شد: چگونگی مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی موضوع مهمی در کشاورزی است و کشاورزان باید بدانند که تولید محصول به هر قیمتی، مقرون به صرفه نیست.

مبارکی تاکید کرد: افزایش ۵۶ درصدی خرید گندم نسبت به پارسال با وجود عوامل طبیعی تغییر اقلیم، کمبود آب، سرمازدگی محصول در دمای زیر ٢٠ درجه زمستان و کاهش ٣۴ درصدی بارندگی از موارد قابل ذکر است.

رییس جهاد کشاورزی نیشابور اذعان داشت: آفت سن در محصول امسال گندم کاهش ۶۵ درصدی داشته است، توزیع ٣ برابری بذر اصلاح شده تأثیر مستقیم بر میزان تولید در هکتار، کیفیت و تعیین قیمت دارد.

وی یادآور شد: پرورش شتر شیری از مصداق اقتصاد مقاومتی است و در این راستا ۵٠٠ نفر شتر با اعتبار اولیه ٧٠ میلیارد تومان وارد شهرستان می‌شود و برای ٢٧۵ متخلفی که تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اخطاریه صادر شده است.

مبارکی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این راستا ١٠٠ پرونده به دادگاه ارسال و ٧٢ مورد تخریب شده است. همچنین به ١۵٠ نفر روز نیز آموزش داده شد که از تغییر کاربری اراضی جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه