English

سرپرست شبکه بهداشت مه ولات:

شناسایی بیمار مبتلا به مالاریا در خراسان رضوی

سرپرست شبکه بهداشت مه ولات بیان کرد: بیمار شناسایی شده، جوان ۱۹ ساله‌ای است که در طی چهار ماه گذشته به علت سربازی در استان سیستان و بلوچستان اقامت داشته است.

شناسایی بیمار مبتلا به مالاریا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جوانی؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات در خبری اعلام کرد : بیمار شناسایی شده، جوان ۱۹ ساله‌ای است که در طی چهار ماه گذشته به علت سربازی در استان سیستان و بلوچستان اقامت داشته و طی دو هفته گذشته وارد این شهرستان شده است.

جوانی همچنین در ادامه گفت: این بیمار چند روز قبل با علائم تب و لرز شدید به مرکز خدمات جامع سلامت شیردل فیض آباد مراجعه کرد که به علت تشخیص احتمالی بیماری مالاریا ، آزمایشات لازم برای وی انجام و پس از تشخیص به موقع بیماری، درمان‌های دارویی لازم برای وی آغاز شد و اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات متذکر شد: شهرستان مه ولات جز کانون‌های پاک از نظر ابتلا به بیماری مالاریا است و شرایط انتقال محلی بیماری در شهرستان وجود ندارد، لذا تمامی موارد مشکوک به بیماری، از مناطق مالاریا خیز کشور به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وارد شده اند.

جوانی تاکید کرد: علائم بیماری مالاریا شامل تب، لرز، تعریق و درد‌های عضلانی است و شهروندان در صورت سابقه سفر به مناطق آلوده طی ۱۸ ماهه گذشته و بروز علائم ذکر شده به ویژه تب و لرز، باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به انجام آزمایش رایگان بیماری مالاریا اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه