English

مدیر کل راه آهن خراسان:

اتصال مرکز عمده تخلیه بارگیری کالا و مواد اولیه شبکه ریلی کشور

مدیر کل راه آهن خراسان بیان کرد: فولاد خراسان در نیشابور، پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، منطقه ویژه سرخس و مجتمع ایران خودرو در بینالود مشهد از عمده ترین مراکز صنعتی هستند که در این ناحیه راه آهن به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

اتصال مرکز عمده تخلیه بارگیری کالا و مواد اولیه شبکه ریلی کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی نصیری ورگ؛ مدیر کل راه آهن خراسان اظهار داشت: مرکز عمده تخلیه بارگیری کالا و مواد اولیه یا ۱۰ (چشمه بار) در این ناحیه ریلی از طریق خطوط فرعی و اقتصادی به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

نصیری ورگ ادامه داد: فولاد خراسان در نیشابور، پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، منطقه ویژه سرخس و مجتمع ایران خودرو در بینالود مشهد از عمده ترین مراکز صنعتی هستند که در این ناحیه راه آهن به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان اضافه کرد: پارس فولاد سبزوار در محدوده شهر حکم آباد شهرستان جوین نیز در دولت سیزدهم به شبکه ریلی کشور متصل شده است، با وجود خط آنتنی احداث شده اکنون روزانه یک قطار باری وارد مجتمع پارس فولاد شده و گندله و سنگ آهن بارگیری شده از خواف را در این مجتمع تخلیه می کند.

وی متذکر شد: در راستای سیاست حمل بارهای عمده، کارخانه قند جوین از طریق یک خط آنتنی به ایستگاه نقاب، یک سایت تخلیه گاز مایع به ایستگاه سلام، شرکت نفت زال پارس که متعلق به بخش خصوصی است به ایستگاه شهید مطهری، سیلوی غلات شهر فیروزه به ایستگاه راه آهن عطار و سیلوی گندم شهر مشهد نیز به ایستگاه راه آهن این شهر متصل شده است.

نصیری ورگ خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها چهار سایت بارگیری متعلق به بخش خصوصی نیز در ایستگاه های راه آهن توسط فعالان این حوزه برای تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری راه اندازی شده که ۲ مورد در ایستگاه شهید مطهری و یکی در سرخس و دیگری در ایستگاه فریمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه