English

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی:

افتتاح طرح های حوزه عشایر خراسان رضوی در هفته دولت

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲ سال اخیر ۷۵ میلیارد ریال برای امور زیربنایی، ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۸ هزار تن علوفه مورد نیاز دام عشایر تأمین شده است.

افتتاح طرح های حوزه عشایر خراسان رضوی در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین جعفری؛ مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: شهرستان خواف دارای بیشترین جامعه عشایری در خراسان رضوی است که در دو بخش سنگان و جلگه زوزن مستقر هستند.

جعفری این سخنان را در حاشیه سفر به شهرستان خواف ابرازداشت و افزود: بیش از ۱۵۰۰ خانوار عشایر در سطح شهرستان خواف زندگی می‌کنند، عشایر این شهرستان بیشترین آمار جامعه عشایری در خراسان رضوی را دارند که در دو بخش سنگان و جلگه زوزن مستقر هستند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر ۷۵ میلیارد ریال برای امور زیربنایی، ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۸ هزار تن علوفه مورد نیاز دام عشایر تأمین شده است و هر ساله ۳۴۴ کیلومتر راه‌های عشایری خواف دو بار تیغ‌زنی، ریگلاژ و نگهداری و مرمت می‌شود.

وی گفت: طی این مدت، ۱۰ هزار متر مکعب در ۹۵۰ مورد با تانکر آب‌رسانی شد و ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی برای روشنایی دامداری‌های عشایری نصب شد و اجرای دو طرح جدید احداث زمین‌های ورزشی با چمن مصنوعی در روستاهای چاه زول و بنیاباد و بهره‌برداری از آن‌ها در هفته دولت می باشد.

جعفری متذکر شد: اکنون طرح زیرسازی و آسفالت ۱۶ کیلومتر از مسیر مواصلاتی چاه زول به نهور در حال اجرا است که ۷ کیلومتر آن تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد و ۵ طرح محوری توسعه صنایع‌دستی در بین عشایر خراسان رضوی اجرا می‌شود که حاصل آن بافت سالانه ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع تولید قالی و قالیچه صنایع‌دستی توسط زنان توانمند و هنرمند عشایر استان است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی اضافه کرد: حدود ۶۵ درصد شتر خراسان رضوی در اختیار عشایر این شهرستان است و در خواف ۱۶۵ نفر شتردار، ۱۱۰۰ نفر شتر پرورش می‌دهند و طرح زنجیره تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی، گردشگری و بوم‌گردی مناطق عشایری که با تأمین تسهیلات از محل تبصره ۱۸ است از دیگر طرح‌های عملیاتی اداره کل امور عشایر خراسان رضوی برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه اصلی عشایر دام آن‌ها است برای مقابله با خشک‌سالی، موضوع تغذیه علمی را انجام می‌دهیم، در همین راستا امسال نیز طرح راه‌اندازی خط تولید کنسانتره تخمیری که بر پایه افزودن ضایعات کشاورزی است را اجرا و مکمل‌های دامی و نهاده‌های دامی مورد نیاز را با کاهش ۵۰ درصدی قیمت تأمین می‌کنیم.

جعفری متذکر شد: ساخت کارخانه تولید خوراک دام سبک ویژه عشایر در خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اداره است و ۴۵ هزار نفر از ۳۲ سیاه‌چادر در نوروزگاه‌های عشایری بازدید کردند و عشایر از فروش تولیدات خود در این نوروزگاه‌ها ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال درآمد کسب کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه