English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

پیش بینی ابرناکی، بارش باران و کاهش دما در خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: ورود سامانه بارشی ایجاد هوای نیمه‌ابری و غبارآلود در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق همراه با افزایش شدت وزش باد و همچنین کاهش محسوس دمای مشهد تا ۷ درجه از اواخر وقت امروز.

پیش بینی ابرناکی، بارش باران و کاهش دما در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اثمری؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، با ورود سامانه بارشی به استان از شامگاه گذشته چهارم شهریورماه، هوای بیشتر مناطق استان و مشهد نیمه‌ابری و غبارآلود خواهد بود.

اثمری افزود: همچنین در برخی نقاط باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق و افزایش شدت وزش باد و نیز کاهش محسوس دما گزارش شده است و از فردا ۶ شهریورماه با خروج سامانه بارشی ضمن کاهش ابرناکی کماکان در نواحی بادخیز به‌ویژه در نواحی شرقی و جنوب شرقی وزش باد شدید موقتی وجود دارد و دمای مشهد تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: ورود سامانه بارشی به استان از شنبه چهارم شهریورماه و ایجاد هوای نیمه‌ابری و غبارآلود در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق همراه با افزایش شدت وزش باد و همچنین کاهش محسوس دمای مشهد تا ۷ درجه از اواخر وقت امروز خواهد بود.

وی تاکید کرد: دمای مشهد تا دوشنبه ۶ شهریورماه روند کاهشی دارد و از سه‌شنبه دما روند افزایشی طی خواهد کرد. دمای مشهد روز گذشته ۳۴ درجه بوده و امروز حداکثر به ۲۷ درجه می‌رسد و حداقل دما که شامگاه گذشته ۱۸ درجه بوده در سه‌شنبه صبح به ۱۶ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: میزان بارندگی در ایستگاه مرکزی مشهد از دیشب تا صبح امروز 1.9 دهم میلیمتر بوده است و در همین مدت ایستگاه فرامرز عباسی در مشهد با ثبت ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

اثمری در ادامه ابرازداشت: همچنین در این بازه زمانی از ایستگاه قوچان با 6.4 دهم میلیمتر بیشترین بارش و تایباد با کمتر از یک‌دهم میلیمتر کمترین میزان بارش در استان گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته سرخس با ۳۹ درجه گرم‌ترین و ریوش با ۱۳ درجه خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

اثمری خاطرنشان کرد: نوسانات دمای مشهد در همین مدت بین ۳۴ و ۱۸ درجه گزارش شده است و بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان‌های سرخس و سبزوار با ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه