English

مدیرکل صمت خراسان رضوی:

خراسان رضوی قطب دوم زنجیره فولاد کشور است

مدیرکل صمت خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه معدن بیشترین پروانه معدن کشور متعلق به خراسان رضوی است و بیش از ۱۰۰۰ معدن داریم و تقریباً ۵١ نوع ماده معدنی از ٧٠ نوع ماده معدنی کشور در استان وجود دارد.

خراسان رضوی قطب دوم زنجیره فولاد کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیررضا رجبی؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی اظهارداشت: بردسکن دومین قطب معدنی خراسان رضوی است.

رجبی این سخنان را در آئین افتتاح کارخانه کنسانتره مس در بردسکن ابرازداشت و ادامه داد: رگه‌هایی از معدن آهن نیز در این منطقه شناسایی شده که در مراحل تکمیلی این شناسایی بوده و محصولاتی از این منطقه به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: کارخانه کنسانتره مس بردسکن شامل واحد تولید فول‌پتاسیم مس به ظرفیت ۱۵۰۰ تن با ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که با همت بخش خصوصی تأمین شده است.

وی متذکر شد: این طرح نیازمند ۲.۵ مگاوات برق است که ۵۰۰ کیلووات آن تأمین شده است و مجموع ذخیره ماده معدنی مس آن برابر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و بر اساس طرح‌های تحولی استان، ۲ کارخانه مس و ۲ معدن دیگر طی سال آینده در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

رجبی تاکید کرد: اکنون در شهرستان بردسکن ۱۲ واحد فرآوری، شامل هشت واحد مس، ۲ واحد طلا و ۲ واحد آهن وجود دارد که طرح تأمین زیرساخت برق مورد نیاز مجموعه‌های آن به پیمانکار سپرده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده که نشان از این دارد که بردسکن قطب اصلی تولید مس در استان است و خراسان رضوی اکنون قطب دوم زنجیره فولاد کشور است.

وی اضافه کرد: دو معدن دیگر در حوزه‌های مختلف تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با استقرار دفتر گمرکی در شهرستان همجوار بردسکن صادرات به کشورهای دیگر بسیار آسان می‌شود.

معدن خراسان رضوی

رجبی یادآور شد: در حوزه معدن بیشترین پروانه معدن کشور متعلق به خراسان رضوی است و در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰ معدن داریم که البته برخی از این معادن فعال نیستند و تقریباً ۵١ نوع ماده معدنی از ٧٠ نوع ماده معدنی کشور در استان وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: معادن ثروت‌های خدادادی است که باید با لحاظ حقوق عامه مردم استفاده کنیم و قابل پنهان کردن نیست.

رجبی اذعان داشت: در حوزه تکنولوژی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که با حداقل خسارت ممکن به بهره‌برداری معدن بپردازیم و خراسان رضوی جزو استان‌های پیشرو در واگذاری و مزایده معادن است و در این حوزه اتفاقات خوبی رخ داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه