English

رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور:

ایجاد کسب و کارپایدار با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور بیان کرد: در حوزه پشتیبانی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال که در سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است در سال گذشته با رشد ۳ برابر به ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسید.

ایجاد کسب و کارپایدار با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسم رستم‌پور؛ رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور اظهار کرد: در دولت سیزدهم حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای وام اشتغال هدف‌گذاری شده که ۱۰۰۰ هزار میلیارد آن قرض‌الحسنه خواهد بود و نسبت به دولت گذشته ۱۰ برابر افزایش داشته است.

رستم‌پور این سخنان را در حاشیه سفر به شهرستان خواف در هفته دولت ابراز داشت و افزود: در کشور نرخ بیکاری از عدد ۸.۲ به ۹.۲ درصد رسیده که در یک سال گذشته یک درصد روند کاهشی را شاهد بودیم و نسبت به ۲ دهه اخیر کمترین نرخ بیکاری را تجربه کردیم.

رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور همچنین تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۷۲۸ هزار ایجاد اشتغال خالص در کشور ثبت شده است که استان خراسان رضوی جزو بیشترین اشتغال شاخص و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

وی در ادامه متذکر شد: راهبردهای کلان برای سیاست‌گذاری اشتغال در کشور، پشتیبانی و مانع‌زدایی است؛ در حوزه مانع زدایی بهبود فضای کسب و کار بوده که ۹۶ درصد از مجوزها در کشور به صورت آنلاین از درگاه ملی صادر می شود.

رستم‌پور با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت گفت: در حوزه پشتیبانی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال که در سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است در سال گذشته با رشد ۳ برابر به ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسید.

رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور تاکید کرد: در دولت سیزدهم حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال هدف گذاری شده است که ۱۰۰۰ هزار میلیارد آن قرض‌الحسنه خواهد بود و نسبت به دولت گذشته ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی همچنین یادآور شد: ساده کردن ایجاد کسب و کار ، پایداری آن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و نظارت مالی در حال حاضر مهمترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رستم‌پور در خاتمه اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور، کمیت اشتغال را به یک میلیون رساندیم و در سال جاری باید به کیفیت اشتغال توجه کنیم تا کسب و کارها به کسب درآمد متناسب با زندگی، پایداری و شأن اجتماعی برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه