English

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی:

اختصاص ۱۹۸ هزار تن کود برای الگوی بهینه کشت در خراسان رضوی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تعیین الگوی بهینه کشت یکی از علمی‌ترین روش‌های بهینه‌سازی استفاده از نهاده‌های بخش کشاورزی با هدف برنامه‌ریزی تولید در این بخش مهم اقتصادی بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اختصاص ۱۹۸ هزار تن کود برای الگوی بهینه کشت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین عطائی سلامی؛ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی اظهارداشت: امسال حدود ۱۹۸ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) برای مصرف محصولات الگوی کشت استان تخصیص داده شده است.

عطائی سلامی ادامه داد: خوشبختانه با وجود شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توانستیم تا کنون به طور متوسط ۳۵ درصد از انواع کودهای یارانه‌ای را تامین و مقدار ۲۵ درصد آن‌ها را توزیع نمائیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: تعیین الگوی بهینه کشت یکی از علمی‌ترین روش‌های بهینه‌سازی استفاده از نهاده‌های بخش کشاورزی با هدف برنامه‌ریزی تولید در این بخش مهم اقتصادی بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: تمام محصولات کشاورزی زراعی و باغی در سامانه پایش مواد کودی مطابق با الگوی کشت استان بارگذاری شده‌اند و فروش نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان فقط با صدور حواله الکترونیک امکان‌پذیر است.

عطائی سلامی ابرازداشت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و اقلیمی کشور، مهمترین گام در تصمیم‌ تهیه الگوی کشت بهینه، تعیین هدف یا اهداف الگوست؛ ارائه الگوی کشتی که بر اساس قانون بتواند حداکثر بهره‌برداری مناسب را از عوامل و نهاده‌های تولید به همراه داشته باشد، امری اجتناب‌ناپذیر است،

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی اذعان کرد: از مهمترین اهداف می‌توان به مزیت‌های اقتصادی، سازگاری با شرایط اقلیمی، ‌بهره‌داری بهینه از منابع تولید، تناسب با پتانسیل‌های منطقه‌ای، توجه به اصول پایداری تولید محصولات کشاورزی، ملاحظات زیست‌محیطی، همسویی با سیاست‌های کلان کشور و تأمین امنیت غذایی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: تخصیص کودهای یارانه‌ای در چهارچوب الگوی کشت در این استان می باشد و امسال حدود ۱۹۸ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) برای مصرف محصولات الگوی کشت استان تخصیص داده شد که خوشبختانه با وجود شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توانستیم تا کنون به طور متوسط ۳۵ درصد از انواع کودهای یارانه‌ای را تامین و مقدار ۲۵ درصد آن‌ها را توزیع نمائیم.

عطائی سلامی یادآورشد: هم‌اکنون ۱۷۶ انبار کارگزاری (اصلی و فرعی) زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال می‌باشد که کارگزاران این شرکت، کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب و براساس حواله الکترونیکی صادر شده از مرکز خدمات جهادکشاورزی به کشاورز تحویل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه