English

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

توجه خاص در برنامه هفتم توسعه به موضوع سواد سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: انجام ۶۰ طرح تحقیقاتی و ۸۰ پایان نامه در موضوع سواد سلامت، از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در سال‌های اخیر بوده است.

توجه خاص در برنامه هفتم توسعه به موضوع سواد سلامت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر محمدعلی کیانی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس اولین کنگره بین‌المللی سواد سلامت اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی، فرصت مناسبی برای تبادل نظر با نخبگان و متخصصان داخل و خارج کشور در موضوع آموزش بهداشت و سواد سلامت است.

کیانی این سخنان را در چهارمین کنگره بین‌المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ابرازداشت و افزود: مبحث سواد سلامت از سال ۲۰۰۸ وارد برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی شد و مهمترین برنامه‌های این حوزه در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در کشور‌های آمریکا، کانادا و دیگر کشور‌های توسعه یافته به اجرا درآمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در ایران نیز از سال ۱۳۹۳ موضوع سواد سلامت به‌طور جدی دنبال می‌شود و در برنامه هفتم توسعه نیز توجه ویژه‌ای به ارتقای کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی بیماران شده است.

وی تصریح کرد: مقالات، سخنرانی‌ها و پوستر‌ها در این رویداد ارائه شده است و بیشتر این مقالات در قالب پوستر ارائه می‌شود و ما در این کنگره بین‌المللی، هفت پنل تخصصی دوطرفه و گفتگو میان ارائه دهندگان و حاضران در پنل را هم داریم.

کیانی تاکید کرد: انجام ۶۰ طرح تحقیقاتی و ۸۰ پایان نامه در موضوع سواد سلامت، از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در سال‌های اخیر بوده است و تجربه نشان داده که ارائه به صورت دو طرفه که با پرسش و پاسخ همراه باشد، بازخورد بهتری در مقایسه با موارد یک طرفه و صرفاً سخنرانی، دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآورشد: در این کنگره ها، هشت سخنران کلیدی و شش سخنران خارجی به ارائه محتوا می‌پردازند که از این تعداد، دو نفر از استرالیا، یک نفر از آمریکا، یک نفر از برزیل، دو نفر از یونیسف و یک نفر از سازمان بهداشت جهانی هستند.

کیانی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این رویداد بین‌المللی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در موضوع سواد سلامت و افزایش سطح آگاهی مردم در این حوزه بسیار مهم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه