English

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی ورودی در سال

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشکده علوم انسانی در حال تبدیل به سه دانشکده فرهنگ و تمدن، هنر و رسانه، مدیریت و حکمرانی است، دانشکده علوم پایه هم به دانشکده فناوری‌های همگرا همچون کوانتوم و هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی ورودی در سال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد مهدی طهرانچی؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی اخیر بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی ورودی داشته است و هم‌اکنون ۲۲ هزار عضو هیئت‌علمی ثابت و ۳۲ هزار استاد حق‌التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند

طهرانچی این سخنان را در دیدار با آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابرازداشت و ادامه داد: در این شرایط برنامه تحول علمی هم به‌طور جدی در دستورکار است و دانشکده‌های دانشگاه به‌صورت بنیادین تغییر شکل خواهند داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشکده علوم انسانی در حال تبدیل به سه دانشکده فرهنگ و تمدن، هنر و رسانه، مدیریت و حکمرانی است، دانشکده علوم پایه هم به دانشکده فناوری‌های همگرا همچون کوانتوم و هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: و همچنین این تحول در نهایت، با نوآوری بتوان مسیر آموزش عالی را به سمتی هدایت کرد که خروجی دانشگاه‌های آزاد بتواند گره از کار کشور باز کند و برای مردم مفیدتر باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: علاوه بر این، دانشکده ویژه تربیت اسلامی هم به‌زودی تأسیس خواهد شد و همه مدارس تحت نظر دانشگاه آزاد، ذیل این دانشکده تعریف خواهند شد و طرح تأسیس کودکستان‌های سماء به‌موازات تقویت مدارس در دستورکار است و به دنبال این هستیم که مدیران مدارس نیز عضو هیئت‌ علمی باشند.

طهرانچی یادآورشد: در حوزه تشکل‌های دانشجویی هم تلاش ما این است که پویایی فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه با محوریت دانشجویان رقم بخورد و بر همین اساس، نیازمند همکاری فکری و فرهنگی نخبگان دانشگاهی هستیم تا نگاه دانشجویان به تشکل‌ها به‌عنوان تریبونی برای اظهارنظر عالمانه و آزادانه تثبیت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه