English

رییس اداره محیط زیست نیشابور:

اطفا حریق در مراتع پناهگاه حیات وحش نیشابور

رییس اداره محیط زیست نیشابور بیان کرد: به رغم صعب‌العبور بودن منطقه و طی مسافت ۲ ساعته، کوهنوردان به محل حریق اعزام شدند و با وجود وزش باد در نیمه‌شب، عملیات اطفا حریق انجام شد و ۲ هکتار از مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری از نوع گون دچار حریق و آسیب شد.

اطفا حریق در مراتع پناهگاه حیات وحش نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد مهدی نوربخش؛ رییس اداره محیط زیست نیشابور در خبری اعلام کرد: شب گذشته ۲هکتار از مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری به دلیل نامشخص دچار حریق شد.

نوربخش در ادامه گفت: پس از اعلام حریق به یگان‌های بسیج، نیروی انتظامی منطقه و مدیریت بحران نیشابور با حضور مامورین اداره منابع طبیعی در کنار محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش حیدری نسبت به اعزام نیرو برای اطفا حریق اقدام گردید.

رییس اداره محیط زیست نیشابور متذکرشد: به رغم صعب‌العبور بودن منطقه و طی مسافت ۲ ساعته، کوهنوردان  به محل حریق اعزام شدند و با وجود وزش باد در نیمه‌شب، عملیات اطفا حریق انجام شد و ۲ هکتار از مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری از نوع گون دچار حریق و آسیب شد.

وی تصریح کرد: پوشش مرتعی هم در بحث جلوگیری از فرسایش خاک وجلوگیری ازسیلاب مهم است و هم سبب حفظ اکوسیستم که برای زندگی همه گونه‌‌ها به خصوص گونه شاخص منطقه حیدری قو‌چ‌و میش اوریال مناسب است، اهمیت دارد.

نوربخش یادآورشد: بیش از چند صد سال طول می‌کشد تا گونه گون رشد کند و رشد گون سریع و آسان نیست و علت حریق نامشخص است. سهل انگاری انسانی در ایجادحریق و حتی رها کردن  بطری  شیشه‌ای که در طبیعت  مثل ذره بین عمل می‌کند می تواند علت حریق پناهگاه حیدری باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه