English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

پیش بینی کاهش دما و خنکی هوا در خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: روند کاهش دمای هوا در استان خراسان رضوی از فردا، شنبه آغاز می‌شود و برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده به عنوان خنک ترین روزها خواهند بود.

پیش بینی کاهش دما و خنکی هوا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد غیوری‌خواه؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اطلاع داد: کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما همراه با شدت گرفتن وزش باد و گرد و غبار، پدیده‌های جوی غالب برای هفته آینده در سطح استان پیش‌بینی شده است.

غیوری‌خواه در ادامه این اطلاع رسانی گفت: روند کاهش دما ی هوا در استان خراسان رضوی از فردا، شنبه آغاز می‌شود و برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده به عنوان خنک ترین روزها، کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما نسبت به امروز را خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در هفته آینده، دمای هوا در نواحی شمالی و شرقی استان خراسان رضوی بیشتر کاهش خواهد یافت و همچنین از امروز تا انتهای هفته آینده شدت وزش باد در استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: در بیشتر نقاط استان به ویژه نواحی مستعد و بادخیز و نواحی جنوب شرق استان، کاهش وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت و طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه خواه ادامه داد: با توجه به جهت جریانات باد احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مشهد به ویژه نواحی مرکزی و شرقی این کلانشهر طی روزهای جمعه تا سه شنبه دور از انتظار نیست که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکرشد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و بیشینه دمای هوای امروز مشهد بدون تغییر همان ۳۶ درجه خواهد بود و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۲ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی همچنین یادآورشد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی این مدت بوده‌اند.

غیوری‌خواه در خاتمه این اطلاع رسانی ابرازداشت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ تربت حیدریه با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه