English

رییس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تولید آبنباتی با خواص رژیمی در مشهد

رییس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این آب‌نبات رژیمی قبل از غذا خورده می‌شود، به این صورت که قبل از هر وعده غذایی یک عدد آبنبات مکیده می‌شود و درصد زیادی از مصرف هر وعده روزانه را کاهش می‌دهد.

تولید آبنباتی با خواص رژیمی در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر حسن رخشنده؛ رییس مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: پژوهشگران این مرکز موفق به تولید آب‌نبات رژیمی به وزن ۲ گرم برای کاهش اشتها شدند.

رخشنده همچنین اضافه کرد: این آب‌نبات رژیمی قبل از غذا خورده می‌شود، به این صورت که قبل از هر وعده غذایی یک عدد آبنبات مکیده می‌شود و درصد زیادی از مصرف هر وعده روزانه را کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تصریح کرد: مدارک طرح تولید آبنبات رژیمی در اختیار تهران قرار گرفته تا مجوز تولید این محصول صادر شود.

وی متذکر شد: همچنین پژوهشگران این دانشگاه با همکاری فعالان حوزه صنعت و کارخانه سجاد دارو، قرصی از گرده زنبور عسل جهت درمان ناباروری مردان تولید کردند، دارویی که موجب افزایش تعداد اسپرم و افزایش قدرت باروری می‌شود.

رخشنده تاکید کرد: پیگیر مجوزهای تولید داروی ناباروری مردان هستیم و مشابه ایرانی این دارو وجود ندارد و نمونه خارجی آن هم در برخی از کشورها وجود دارد، اما این محصول بی‌مانند بوده و تحقیقات صورت گرفته در این خصوص نشان داده که با اثرپذیری بیشتری همراه خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: محصول دیگر تولید شده در این مرکز تحقیقاتی، داروی «لیپودان» برای درمان سندروم متابولیک و کاهش قند و چربی خون بوده بوده که پروانه ساخت آن گرفته شده است و هم‌اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم .

رخشنده در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: تولید شیاف «انفیتوواجک» برای درمان عفونت‌های زنانگی از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه