English

مدیر جهاد کشاورزی جوین:

تحویل ۷۸ هزار تن محصول چغندر استان گلستان به کارخانه قند جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: محصول چغندر کشاورزان گلستانی که تحویل کارخانه قند جوین شده، از سطح هزار و ۶۰۰ هکتار از کشتزارهای منطقه برداشت شده است.

تحویل ۷۸ هزار تن محصول چغندر استان گلستان به کارخانه قند جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی؛ مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: ۷۸ هزار تن محصول چغندر قند گلستان در هشتمین سال قرارداد خرید محصول پاییزه آن استان، به منظور فرآوری تحویل کارخانه قند این شهرستان خراسان رضوی شد.

قارزی در ادامه این خبر اضافه کرد: محصول چغندر کشاورزان گلستانی که تحویل کارخانه قند جوین شده، از سطح هزار و ۶۰۰ هکتار از کشتزارهای منطقه برداشت شده است.

وی با اشاره به اهمیت محصول چغندرقند به عنوان محصولی راهبردی در تامین امنیت غذایی کشور، افزود: به طور یقین انجام کشت های پاییزه همچون چغندرقند، با توجه به نیاز آبی کم آن، همواره توصیه می شود.

مهدی طلوعی‌نسب مسوول کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین در ادامه افزود: ترویج کشت چغندرقند به صورت پاییزه مورد تاکید است و تاکنون این شرکت ۵۰ درصد مطالبات چغندرکاران گلستانی را پرداخت کرده است.

طلوعی تصریح کرد: شرایط دمایی و فاصله بین مزرعه در استان گلستان تا جوین، اصلی‌ترین معضل این دوره از برداشت بود که تلاش شد با پرهیز از انبار کردن چغندر و کاهش فاصله زمانی از مرحله برداشت تا زمان تحویل، از فسادپذیری محصول جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه