English

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی:

پویش نذر خون در خراسان رضوی آغاز شد

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: این پویش از امروز همزمان با دومین روز ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و خراسان رضوی پس از استان تهران دومین مصرف کننده خون و فرآورده‌های خونی کشور است.

پویش نذر خون در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و اهدای خون و نیاز مبرم به مراجعه دارندگان تمامی گروه‌های خونی به پایگاه‌های اهدای خون در گرمترین روز‌های سال، پویش نذر خون با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" از امروز در استان آغاز شد.

محمد شریف‌الحسینی در ادامه متذکر شد: این پویش از امروز همزمان با دومین روز ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و استان خراسان رضوی پس از استان تهران به سبب فعالیت ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد و میزبانی از زائران میلیونی حضرت رضا (ع) از سراسر کشور دومین مصرف کننده بزرگ خون و فرآورده‌های خونی کشور است.

شریف‌الحسینی تاکید کرد: هم اینک با توجه به افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در استان به دلیل سفر‌های تابستانی و افزایش تصادفات جاده‌ای و کاهش تولید خون به دلیل مراجعه کمتر مردم در روز‌های گرم سال، از دارندگان تمامی گروه‌های خونی خواستاریم برای اهدای خون به نزدیکترین پایگاه محل سکونت خود مراجعه  کنند.

وی ابراز داشت: هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد فعال هستند.

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی افزود: همچنین پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

شریف‌الحسینی  در خاتمه یادآور ئشد و گفت: استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه