English

رییس کل بیمه مرکزی:

رویکردهای جدید بیمه، فعالیت در حوزه های زیرساختی بزرگ کشور است

رییس کل بیمه مرکزی بیان کرد: گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم توسعه، این موضوع یک فرصت بزرگ است چرا که وظیفه صنعت بیمه ارزیابی ریسک و ارائه پوشش های بیمه ای برای همه بازیگران اقتصادی و فعالان عرصه های مختلف است.

رویکردهای جدید بیمه، فعالیت در حوزه های زیرساختی بزرگ کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید بهزاد پور؛ رییس کل بیمه مرکزی در سخنانی ابراز داشت: صنعت بیمه نقش مهمی در برنامه هفتم توسعه دارد و تاکنون موفق به پوشش پنج برابری نقدینگی کشور شده است.

بهزاد پور این سخنان را در نشستی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد و ادامه داد: منابع مالی بیمه با حوزه های بانکی و بازار سرمایه قابل مقایسه نیست ولی با توجه به نگاه به این حوزه، نمی توان نقش توسعه ای آن را نادیده گرفت.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: فعالیت در حوزه های زیرساختی مانند تامین مالی گذرگاه‌های بزرگ کشور از جمله رویکردهای جدید بیمه است و تلاش ها بر این است که با تشکیل کارگروه مشترک بین بیمه و استانداری ها امکان همکاری های متقابل در این زمینه فراهم شود.

وی تاکید کرد: گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم توسعه ، این موضوع یک فرصت بزرگ است چرا که وظیفه صنعت بیمه ارزیابی ریسک و ارائه پوشش های بیمه ای برای همه بازیگران اقتصادی و فعالان عرصه های مختلف است.

بهزادپور متذکر شد: وظایف حوزه بیمه در سه بخش ملی، بخشی و منطقه ای قابل تقسیم است که در بخش ملی موضوعاتی مانند بیمه های شخص ثالث ، ارایه خدمت به زائران اربعین حسینی و حوزه های بین الملل از جمله برنامه‌های مهم این عرصه است.

رییس کل بیمه مرکزی یادآور شد: ارائه خدمت در عرصه هایی مانند انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری، بهداشت و درمان جزء خدمات ارائه شده در حوزه بخشی است و پرداخت ۱۰ درصدی عوارض بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت، مصداقی از این رویکرد است.

بهزادپور گفت: در توضیح حوزه منطقه ای فعالیت های صنعت بیمه مبنی بر تلاش در جهت مشارکت در مناطق مختلف کشور تاکید کرد: تمرکز بیمه مرکزی برای عملیاتی کردن این رویکرد، تقویت ارتباط با استان‌های کشور و متعاقب آن شناسایی ظرفیت ها و توانمندیهای آنهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه