English

مدیر نظارت جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

اختصاص ۲۲۰۰ تن برنج هندی برای ایام محرم و صفر در خراسان رضوی

مدیر نظارت جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون در مرحله اول از این میزان ۱۳۲۷ تن برنج در استان در حال توزیع بوده و در مرحله دوم نیز تقریبا همین میزان برنج با قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان توزیع خواهد شد.

اختصاص ۲۲۰۰ تن برنج هندی برای ایام محرم و صفر در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر شعربافیان؛ مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: اختصاص ۲۲۰۰ تن برنج هندی به استان برای ایام محرم و صفر و هم اکنون از این میزان ۱۳۲۷ تن برنج در استان در حال توزیع است که در اختیار هیات‌های مذهبی، تکایا و ... قرار می‌گیرد.

شعربافیان همچنین افزود: قیمت برنج در ماه‌های گذشته در بازار ثبات نسبی داشته است و در حال حاضر در استان‌هایی تولید کننده برنج سطح انباشتگی این محصول از سال گذشته مناسب بوده و ۲۰ درصد تولید سال قبل هنوز در انبارها موجود است.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این موضوع بر قیمت برنج خارجی از جمله برنج پاکستانی تاثیر داشته است و با توجه به اینکه برنج پاکستانی نسبت به برنج هندی و تایلندی بیشتر در استان مصرف می‌شود قیمت برنج پاکستانی حدود ۵ درصد طی سال جاری افزایش داشته، اما به طور کلی بازار در ثبات است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیکی به فصل برداشت ثبات قیمت و کاهش قیمت در بازار وجود داشته باشد، اما بر حسب تجربه در سنوات گذشته افزایش قیمت تمام شده تولید برنج در سال جاری نسبت به سال قبل سبب افزایش ناخودآگاه قیمت برنج ایرانی خواهد شد.

شعربافیان متذکر شد: هرچند به همین علت دولت موضوع خرید تضمینی برنج برای ارقام پرمحصول مانند نعمت، شیرودی، ندا و فجر را در دستور کار قرار داده است و در چنین شرایطی احتمال تقلب و اختلاط برنج مرغوب با نامرغوب وجود دارد و برای جلوگیری از این موضوع باید شبکه توزیع در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد و همچنین مصرف‌کنندگان نیز باید در خرید خود دقت کنند.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: قیمت برنج ایرانی از نوع ارقام ممتاز از سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است. در حال حاضر قیمت برنج هاشمی طی سه ماه ابتدای سال جاری کیلویی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، قیمت برنج معمولی فجر در بازار کیلویی ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان، قیمت برنج پاکستانی باسماطی کیلویی ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان و قیمت برنج هندی کیلویی ۳۵ هزار تومان در بازار است.

وی ابراز کرد: هم اکنون در مرحله اول از این میزان ۱۳۲۷ تن برنج در استان در حال توزیع بوده و در مرحله دوم نیز تقریبا همین میزان برنج با قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان توزیع خواهد شد و هیات‌های مذهبی، تکایا و... می‌توانند بسته به سیاست تنظیم بازار به مدیریت جهادکشاورزری شهرستان مراجعه کرده و سهمیه خود را دریافت کنند.

شعربافیان خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها به طور معمول در حال انجام بوده و تمرکز بر جلوگیری از تقلب و کسر وزن است و از فروشندگان درخواست شده تا برنج را بر مبنای کیلوگرم به فروش برسانند و هر کیسه نباید کمتر از ۱۰ کیلوگرم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه