English

رییس هیئت مدیره منطقه اقتصادی سرخس:

درخواست سرمایه‌گذاران خارجی برای ایجاد صنایع بزرگ و کوچک در منطقه سرخس

رییس هیئت مدیره منطقه اقتصادی سرخس بیان کرد: در این مدت سرمایه‌گذارانی از کشور‌های ترکیه، افغانستان و تاجیکستان برای ایجاد صنایع بزرگ و کوچک درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس داشته اند.

درخواست سرمایه‌گذاران خارجی برای ایجاد صنایع بزرگ و کوچک در منطقه سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا برهمند؛ رییس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام کرد: بیش از ۶۰ درخواست سرمایه‌گذاری از ابتدای امسال در این منطقه ثبت شده که علاوه ‌بر درخواست سرمایه‌گذاری از طرف تولیدکنندگان داخلی، شرکت‌های خارجی نیز استقبال بسیار خوب داشته اند.

برهمند ادامه داد: در این مدت سرمایه‌گذارانی از کشور‌های ترکیه، افغانستان و تاجیکستان برای ایجاد صنایع بزرگ و کوچک درخواست سرمایه‌گذاری داشته اند و هم اکنون ۱۵ واحد تولیدی، لجستیک و خدماتی فعال در منطقه مشغول به فعالیت و ۱۳۰ واحد دیگر نیز در دست ساخت است.

رییس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس متذکر شد: با توجه به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال مبنی بر رشد تولید، منطقه ویژه اقتصادی سرخس نگاه ویژه‌ای به موضوع تولید داشته که این امر موجب افزایش تقاضا برای ساخت کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی خرد و کلان در منطقه شده است.

وی تاکید کرد: این منطقه در مساحتی با بیش از ۵ هزارو ۲۹۰ هکتار و با امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز همچون آب، برق، گاز، دسترسی به اینترنت، ریل‌های عریض و نرمال، جاده ساخته  شده است و آمادگی دارد نقش خود را در عرصه تولید، جدی‌تر و فعال‌تر ایفا کند.

رییس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: در این منطقه تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان می‌توانند مواد اولیه محصولات خود را بدون هیچ گونه سود و عوارض گمرکی وارد کنندکه از مزیت‌های حوزه لجستیک، این منطقه به شمار می‌رود.

برهمند در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: برای شرکت‌هایی هم که از این منطقه برای صادرات یا واردات قطعی مواد اولیه خود استفاده می‌کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه