English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

آغاز رکوردشکنی گرما در خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: آخرین روز فصل بهار سال جاری با ثبت دمای ۴۵ درجه در شهرستان مه ولات، تاکنون گرمترین روز امسال در خراسان رضوی بوده است.

آغاز رکوردشکنی گرما در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده؛ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با ورود جریان های گرم به استان، دمای هوا در روزهای آینده به اوج خود خواهد رسید و رکورد دیگری در افزایشی دما ی سال جاری خراسان رضوی به ثبت می‌رسد.

آهنگرزاده ادامه داد: آخرین روز فصل بهار سال جاری با ثبت دمای ۴۵ درجه در شهرستان مه ولات، تاکنون گرمترین روز امسال در خراسان رضوی بوده است که با توجه به نقشه های هواشناسی به احتمال فراوان در روزهای آینده دمای بالاتری در نقاط گرمسیری استان به ثبت برسد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: روند افزایشی دما از صبح امروز آغاز شده است که بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و دما را در بیشتر نقاط خراسان رضوی به بالای ۴۰ درجه افزایش می دهد.

وی در ادامه افزود: روند افزایشی دما از صبح امروز آغاز شده است که بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و دما را در بیشتر نقاط خراسان رضوی به بالای ۴۰ درجه افزایش می دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: همچنین وزش باد نیز پدیده غالب در استان است. این نمود در مناطق بادخیز غربی و جنوبی همراه با خسارت و کاهش دید خواهد بود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۲ و سرخس با ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین بازه زمانی، کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۵ تا ۳۲ درجه را به ثبت رساند.

آهنگرزاده در خاتمه این اطلاع رسانی با اعلام دمای هوا ی کلانشهر مشهد اظهار داشت: دمای فعلی مشهد ۳۳ درجه سلسیوس است که امروز در گرمترین ساعات به ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه