English

رییس اداره بهداشت دامپزشکی خراسان رضوی:

شیوع ابتلا به بیماری هاری در حیات وحش خراسان رضوی

رییس اداره بهداشت دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ نمونه مشکوک ابتلا به هاری دریافت شده که تاکنون از ۳۸ موردی که نتیجه آزمایش آن مشخص شده، ۳۴ مورد به هاری مبتلا بودند.

شیوع ابتلا به بیماری هاری در حیات وحش خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا بهروزیان شریف؛ رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۴ مورد مثبت ابتلا به هاری در حیات وحش استان شناسایی و ثبت شده است و همچنین ۲۸ قلاده سگ و بقیه شامل یک قلاده شغال، ۲۲ راس گاو و سه قلاده گربه بودند.

بهروزیان شریف در ادامه متذکر شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ نمونه مشکوک ابتلا به هاری دریافت شده که تاکنون از ۳۸ موردی که نتیجه آزمایش آن مشخص شده، ۳۴ مورد به هاری مبتلا بودند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته هیچ موردی از ابتلای انسان به این بیماری کشنده گزارش نشده است و برای کنترل بیماری هاری در حیوانات، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در دستور کار است.

وی همچنین در مورد عوامل پیشگیری اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۵ هزار قلاده سگ واکسیناسیون شوند و در همین راستا طی سه ماه گذشته بیش از ۴۰ درصد عملیات واکسیناسیون این دسته از حیوانات با واکسینه کردن ۳۵ هزار و۶۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار در استان انجام شده است.

رییس اداره بهداشت دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر پوشش واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار به ۸۰ درصدبرسد، بروز بیماری هاری در جمعیت انسانی را به صفر خواهد رساند و اصلی‌ترین مساله ما در خراسان رضوی ما افزایش فراوان سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است.

بهروزیان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت این موضوع درخواست تشکیل ستاد ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را به استانداری خراسان رضوی اعلام کرد‌ه‌ایم و با فعال شدن این ستاد سگ‌های بدون‌صاحب زنده‌گیری خواهند شد و پس از آن عملیات عقیم‌سازی، واکسیناسیون و سپس رهاسازی آن‌ها انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه