English

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

توزیع ۲۲۱هزار تن انواع کود در خراسان رضوی

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: توزیع کود‌هایی مانند کود ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع در جهت حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی است.

توزیع ۲۲۱هزار تن انواع کود در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: هم‌اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان این استان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ساربان این سخنان را در پنجمین همایش آموزشی ترویجی سبد کودی ابراز کرد و ادامه داد: توزیع کود‌هایی مانند کود ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع در جهت حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: گیاه برای رشد به حداقل ۱۶ کود نیاز دارد که مهمترین کود‌هایی که مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی هست از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هر استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: ۵۵ درصد توفیقات حوزه کشاورزی استان در زمینه اقدامات به نژادی و ۴۵ درصد به اقدامات به زراعی مربوط است، بنابراین برای افزایش بهره وری استفاده صحیح از کود و به میزان لازم برای تامین نیاز خاک را باید در بین کشاورزان فرهنگ سازی کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اعلام میزان کود توزیع شده در سال جاری یادآور شد: طی سال گذشته ۲۲۱هزار تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان استان خراسان رضوی توزیع شده است.

ساربان در خاتمه خاطرنشان کرد: خسارت حوزه کشاورزی خراسان رضوی طی سال زراعی جاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی بوده است و متاسفانه فشار شدیدی بر روی کشاورزان استان است و معتقدیم حمایت از این قشر در حقیقت حمایت و تضمین امنیت غذایی محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه