English

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

هشدار آلودگی برای کیفیت هوای کلانشهر مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در روزهای دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

هشدار آلودگی برای کیفیت هوای کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: با افزایش حجم آلاینده‌ها، کیفیت هوا ی کلانشهر مشهد در بیست و نهمین روز خرداد سال ۱۴۰۲ در آستانه رسیدن به وضعیت هشدار آلودگی برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله‌پور در ادامه اضافه کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با عدد ۸۸ نشانگر هوای سالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۹۹ از سالم بودن هوا حکایت دارد که در صورت عبور از عدد ۱۰۰ وارد وضعیت هشدار آلودگی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی متذکر شد: کیفیت هوا در مناطق هفت حوض، سرافرازان، شهید کریمی، شهر، چمن و الهیه در شرایط آلوده و وضعیت هشدار قرار دارد ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر۱۷ ایستگاه دارای سنجش هوا در کلانشهر مشهد در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در روزهای دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله‌پور در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه