English

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

کمبود کلاسهای درس در خراسان رضوی تا ۴ سال آینده جبران خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در خصوص مدرسه‌سازی از مردم جامعه و خیرین عزیز نیز توقع داریم که در این امر مهم آموزش و پرورش را یاری کنند و تا در ۳ الی ۴ سال آینده این کمبود کلاس را جبران کنیم.

کمبود کلاسهای درس در خراسان رضوی تا ۴ سال آینده جبران خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید امیر شوشتری؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: گزینش ۹۰۰۰ نفر از ۲۸هزار نفر شرکت کننده در آزمون ماده ۲۸ برای ورود به عرصه معلمی از اقدامات تابستان آموزش و پرورش است.

شوشتری ادامه داد آموزش پرورش خراسان رضوی با حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و حدود ۱۰۰هزار همکار فرهنگی، جزو گسترده‌ترین آموزش و پرورش های کشور است و این گستردگی همکاران و دانش‌آموزان اقتضائات خاصی را به عمل می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین متذکر شد: ویژگی‌های خاص استان، همچون مرزی بودن و تلفیقی بودن بعضی از مناطق و حضور گسترده مهاجرین خارجی باعث منحصر به فرد شدن مسائل آموزش و پرورش این استان می‌شود.

وی اذعان کرد: به علت کمبود کلاس در مدارس خراسان رضوی، از سال گذشته ساخت تعدادی کلاس برای مداس سطح استان آغاز شده است که تا مهرماه ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید در سال گذشته برای تحویل ۲۰۰۰ کلاس برنامه‌ریزی صورت گرفت، اما موفق شدیم حدودا ۱۱۰۰ کلاس را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

شوشتری افزود: در خصوص مدرسه‌سازی از مردم جامعه و خیرین عزیز توقع داریم که در این امر مهم آموزش و پرورش را یاری کنند و الحمدلله بزرگترین اقدام خیرین را در مشهد در همین ایام اخیر برای مدرسه‌سازی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: و  البته ساخت و ساز مدارس به عهده نوسازی مدارس و لطف خیرین است و آموزش و پروش در این مسئله هیچ مسئولیتی ندارد، اما علاوه بر این اعتبارات ملی باید خودمان هم تلاشی داشته ‌باشیم تا در ۳ الی ۴ سال آینده این کمبود کلاس را جبران کنیم.

وی یادآور شد: در همایش بزرگ خیرین که اخیرا برگزار شد، فرماندار محترم مشهد همت بزرگی کردند و کمک بسیار زیادی به آموزش پرورش شد. جذب بیش از ۱۰۰۰ میلیارد کمک خیرین در چندین همایش، برای مدرسه‌سازی در حاشیه شهر مشهد جزو این الطاف است.

شوشتری در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: با کمک خیرین، تفاهم‌نامه و قرارداد ساخت حدود ۴۰۰ کلاس درس در استان خراسان رضوی، صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه