English

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده همه گونه همکاری با کشور ترکمنستان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه‌هایی که تاکنون بین ۲ کشور ترکمنستان و ایران در خصوص خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده همه گونه همکاری با کشور ترکمنستان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت غنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات به کشورهای همسایه، استفاده از اندوخته‌های دیپلماسی سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

کیانی این سخنان را در نشست با سفیر ایران در ترکمنستان در خصوص مناسبات ۲ کشور در حوزه علوم پزشکی ابراز کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه بهداشت، درمان و پژوهش دارد که سایر کشورهای همسایه می‌توانند از این ظرفیت در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بهره ببرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: جذب دانشجوی خارجی و کمک به حوزه درمان و داروی کشورهای همسایه از رسالت‌های حوزه دیپلماسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است.

وی افزود: عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه‌هایی که تاکنون بین ۲ کشور ترکمنستان و ایران در خصوص خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شده، از اهمیت بالایی برخوردار است و  ترکمنستان از جمله کشورهایی است که بیماران آن می‌توانند در نزدیکترین مسافت خدمات درمانی مورد نیاز خود را در شهرستان‌های درگز، قوچان و مشهد دریافت کنند.

کیانی تاکید کرد: ۲ شهرستان درگز و قوچان به لحاظ نیروی انسانی و کیفیت خدمات می‌توانند درمان‌های مورد نیاز مردم ترکمنستان را ارائه کنند و بیماران دارای موارد پیچیده پزشکی می‌توانند در قالب شرکت‌های گردشگری سلامت به مشهد مشرف شده و ضمن بهره‌گیری از فضای معنوی این شهر مقدس، خدمات دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: همچنین در مرز دوغارون نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی دارد با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران داوطلب، منطقه آزاد درمانی ایجاد کند و نیازهای بیماران در حوزه دندان‌پزشکی، پوست و آندوسکوپی که در نیمی از روز ارائه می‌شود را می‌توان در این منطقه آزاد درمانی ارائه کرد و مابقی خدمات پزشکی با دریافت ویزا در اختیار بیماران افغان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تعرفه مناسب و کیفیت عالی به گردشگران سلامت ارائه می شود و دانشکده‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشکده‌های برتر کشور و منطقه محسوب می شوند؛ به عنوان مثال دانشکده داروسازی رتبه اول را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان داشت: برگزاری کنگره‌های بین‌المللی با سطح علمی بالا از سوی دانشکده‌ها فرصت خوبی برای همکاری‌های بین‌المللی است و در این راستا اساتید کشورهای همسایه می‌توانند در قالب حضور در این کنگره‌ها و یا حضور در دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت از دانسته‌های اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شوند.

کیانی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه ارائه خدمات گردشگری سلامت به بیماران کشورهای خارجی نیز تدابیر زیادی از جمله حذف دلالان و فعال کردن شرکت‌های گردشگری انجام شده تا میزان رضایت گردشگران خارجی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه