English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

اجرای طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در کلانشهر مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: امسال سال خشکی است و زائران باید نسبت به شرایط خاص مشهد آگاه شوند و باید ظرفیت هتل‌ها را با الگوی مصرف تعریف شده کنترل کرد.

اجرای طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در در سخنانی گفت: طی ۱۰ روز گذشته در سطح شهر مشهد طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در شبکه اجرا شده است، البته این اقدامات از چند سال قبل آغاز شده اما امسال این موضوع به صورت گسترده‌تر انجام شد.

اسماعیلیان افزود: وضعیت خشکسالی در مشهد بی سابقه بوده و امسال نسبت به سال گذشته در مشهد با کاهش ۷۰ درصدی بارندگی مواجه هستیم و سال گذشته برای کاهش مشکلات در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی در سطح ملی و استانی انجام شده و برنامه‌های اضطراری در دست اقدام قرار گرفته تا شرایط امسال با این راهکارها جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین اضافه کرد: اگرچه سال گذشته مدیریت مصرف آب با همراهی مردم صورت گرفت، اما در سال جاری این مدیریت باید بیش از  گذشته انجام شود زیرا امسال ۷۰ درصد کاهش بارندگی در مشهد داریم و باید مصرف به نصف کاهش پیدا  کند.

وی در ادامه متذکر شد: کاهش زمان استفاده از وسایل سرمایشی همچون کولر آبی، کاهش میزان آب در فلاش تانک با تنظیم شناور و کاهش زمان دوش گرفتن از جمله این  موارد است و همین چند راهکار ساده یک چهارم کمبود آب مشهد را برطرف می‌کند.

اسماعیلیان تاکید کرد: طی ۱۰ روز گذشته در سطح شهر مشهد طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در شبکه اجرا شده است، البته این اقدامات از چند سال قبل آغاز شده، اما امسال این موضوع به صورت گسترده‌تر انجام شد و در این طرح بخش‌های مشهد به ریز سیستم تقسیم می‌شود و فشار در این طرح کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه ساماندهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در مشهد اجرا شد و در برخی نقاط فشار از حد استاندارد کاهش یافت که دوباره فشار تنظیم شد و همچنین پروژه‌هایی مربوط به سال‌های قبل طی این مدت وارد شبکه شد که در برخی مناطق مشهد قطعی آب داشتیم.

وی ابراز کرد: به دلیل اینکه در سال آبی جاری دما هوا  ۱.۳ درجه سانتی گراد گرمتر شده، مصرف آب نیز افزایش یافته است. همچنین نسبت به سال گذشته تعداد مشترکان آب مشهد حدود ۲.۵ درصد رشد داشته است که این مساله موجب شده تا متوسط مصرف آب نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش یابد.

اسماعیلیان اذعان کرد: امسال زائران زیادی به مشهد سفر می‌کنند، بنابراین باید در بحث اطلاع رسانی به آنان اقداماتی انجام شود و همچنین قطعا مصرف هتل‌ها کنترل شود. جامعه هتلداران نیز برای ایجاد سیستم بازچرخانی، نصب وسایل کاهنده مصرف آب و .. باید ورود پیدا کنند و به زئران در کاهش مصرف آموزش داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآور شد: امسال سال خشکی است و زائران باید نسبت به شرایط خاص مشهد آگاه شوند و باید ظرفیت هتل‌ها را با الگوی مصرف تعریف شده کنترل کرد و در مشهد تعداد هتل‌هایی که سیستم بازچرخانی آب دارند بسیار معدود است.

اسماعیلیان در خاتمه توصیه کرد: باید به سمت الزامات سختگیرانه و ضوابط قانونی در این زمینه حرکت کنیم زیرا آب یک مساله کلی است و تنها مربوط به مشهد نیست بنابراین باید به سمت مدیریت مصرف و بهینه سازی حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه