English

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

مبارزه با آفات در بیش از ۱۸۰ هزارهکتار مزارع خراسان رضوی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

مبارزه با آفات در بیش از ۱۸۰ هزارهکتار مزارع خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اصغری؛ مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اظهار کرد: سطح مبارزه با آفت سن در مزارع غلات بیش از ۱۸۰ هزارهکتار و مبارزه با سایر آفات ۱۱۸ هزار هکتار ثبت شده است.

اصغری در ادامه این خبر اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تاکنون مبارزه با انواع بیماریهای غلات در سطح ۷۴۶ هکتار از کشتزارهای گندم و جو انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علفهای هرز مزارع گندم و جو استان نیز در سطحی معادل ۱۲۲ هزار هکتار انجام شده است.

اصغری افزود: از این میان، سطح مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در این محصولات ۱۱۳ هزار هکتار و مبارزه فیزیکی بیش از ۹ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آفت سن غلات گرمادوست و خشکی‌دوست است و از سویی عرصه منابع طبیعی، پوشش گیاهی مناسبی را به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری نداشته است، برنامه‌ریزی سازمان حفظ نباتات و سازمان جهاد کشاورزی استان بر کنترل آفت سن غلات در مرحله مادری متمرکز شده است.

اصغری یادآور شد: سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و  بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه