English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

رکوردزنی گرمای هوای بیش از ۴۳ درجه در خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر گرمای هوا، وزش باد نیز پدیده غالب استان بوده است و تایباد با ۵۷ کیلومتر بیشترین میزان وزش باد را داشته است و دمای فعلی مشهد ۳۴ درجه سلسیوس است.

 رکوردزنی گرمای هوای بیش از  ۴۳ درجه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده؛ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: روند افزایشی دمای هوا از ابتدای هفته جاری در این استان آغاز شده است، دیروز دمای هوا در شهرستان سرخس خراسان رضوی از مرز ۴۳ درجه سلسیوس عبور کرد.

آهنگرزاده در ادامه این خبر افزود: همچنین بنا بر مشاهده نقشه های هواشناسی، روز گذشته بیشینه دمای هوا در کل ایستگاه های هواشناسی خراسان رضوی بیش از ۳۵ درجه سلسیوس بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: روز گذشته بیشینه دما در مشهد ۳۷ درجه سلسیوس بود و طی شبانه روز گذشته قوچان با ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با ۴۳ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند.

وی تاکید کرد: علاوه بر گرمای هوا ، وزش باد نیز پدیده غالب استان بوده است و در میان شهرستان ها، تایباد با ۵۷ کیلومتر بیشترین میزان وزش باد را داشته است و دمای فعلی مشهد ۳۴ درجه سلسیوس است که پیش بینی می شود امروز در گرمترین ساعات به ۳۸ درجه سلسیوس افزایش یابد.

آهنگرزاده تصریح کرد: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی، گرمای هوا تا روزهای میانی هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود و سرعت وزش باد نیز در این مدت شدت بیشتری خواهد گرفت، به طوریکه کاهش دید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق بادخیز دور از انتظار نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه