English

تولیت آستان قدس رضوی:

سامرا باید محل نشر فرهنگ مهدویت و انتظار به دنیا باشد

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: باید راه را برای پیروان دیگر ادیان نیز باز کنیم و سامرا باید شهری باشد که پیام انتظار و منجی را به بشریت برساند، این شهر تنها متعلق به تشیع و جهان اسلام نیست، اینجا شهر منجی عالم بشریت و تمام انسان‌هاست.

سامرا باید محل نشر فرهنگ مهدویت و انتظار به دنیا باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اظهار کرد: سامرا به عنوان زادگاه حجت بن الحسن امام زمان(عج) لازم بوده مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در این شهر مقدس باید مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و میزگردها و اجتماعاتی در رابطه با ظهور و مهدویت برگزار گردد.

حجت‌الاسلام مروی این سخنان را در حاشیه تشرف به زیارت حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا و دیدار با تولیت این عتبه مقدسه عنوان کرد و افزود: این شهر نورانی نباید تنها به عنوان یک زیارتگاه مقدس که محل تولد حضرت مهدی(عج) است، توجه کرد.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: از سامرا باید فرهنگ مهدویت و انتظار به دنیا نشر یابد و به جز اسلام در بسیاری از ادیان دیگر همچون یهود، زرتشت و مسیحیت اعتقاد به دوره آخرالزمان و انتظار منجی به عنوان یک اصل مسلّم وجود دارد.

وی ادامه داد: باید راه را برای پیروان دیگر ادیان نیز باز کنیم و سامرا باید شهری باشد که پیام انتظار و منجی را به بشریت برساند، این شهر تنها متعلق به تشیع و جهان اسلام نیست، اینجا شهر منجی عالم بشریت و تمام انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام مروی اضافه کرد: سامرا باید به نقطه کانونی مسئله انتظار، ظهور و مهدویت مبدل شود، این شهر ام القرای «مهدویت و ظهور» است و از ویژگی‌های ممتاز سامرا تدفین دو امام معصوم(ع) است که همین امر خصوصیت و ظرفیتی منحصر به فرد به این شهر داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه