English

رییس مرکز جهادکشاورزی جلگه رخ:

برداشت جو از سه هزار هکتار مزارع جلگه رخ تربت حیدریه

رییس مرکز جهادکشاورزی جلگه رخ بیان کرد: برداشت محصول جو از اواخر خرداد ماه، آغاز شده است و تا اواسط تیرماه ادامه دارد و متاسفانه امسال به علت کمبود بارش‌های به موقع، جو دیم در منطقه رخ برداشت نشد.

برداشت جو از سه هزار هکتار مزارع جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید محمد نجفی رییس مرکز جهادکشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در خبری اعلام کرد: در سال زراعی جاری بین دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی بخش جلگه رخ به محصول جو اختصاص یافته است.

نجفی اضافه کرد: با توجه به سرمای شدید زمستان سال گذشته و کاهش نزولات آسمانی، پیش‌بینی می‌شود تولید محصول جو از اراضی کشاورزی این منطقه با افت ۳۰ درصدی و متوسط ۳/۷تن در هر هکتار برسد.

رییس مرکز جهادکشاورزی جلگه رخ افزود: برداشت این محصول از اواخر خرداد ماه، آغاز شده است و تا اواسط تیرماه ادامه دارد و متاسفانه امسال به علت کمبود بارش‌های به موقع، جو دیم در منطقه رخ برداشت نشد.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به عملکرد مطلوب و پایداری در تولید کشاورزان، تغذیه متعادل و بهینه کود‌های شیمیایی، آماده سازی مناسب بستر کاشت، رعایت تاریخ مناسب کاشت، استفاده از ارقام اصلاح شده، آبیاری مناسب و به موقع و کنترل عوامل خسارت زا بسیار مهم است.

رییس مرکز جهادکشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود در رعایت این موارد با توجه به وقوع خشکسالی ها، توجه کافی داشته باشند.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، سوخت موردنیاز کمباین‌ها، تأمین می‌شود و در اختیار کمباین داران قرار می‌گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.

نجفی در خاتمه اظهار داشت: ارقام غالب کشت شده در منطقه، ارقام بهمن، جلگه و واکسیما است و برای برداشت محصول جو از مزارع آبی در سطح بخش جلگه رخ، از ۱۴ دستگاه کمباین استفاده می‌شود که همگی آنان غیر بومی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه