English

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی:

استاندارد سازی صنایع‌دستی، نقش مهمی در توسعه صادرات دارد

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی بیان کرد: برای صنایع‌‌دستی استان خراسان رضوی ۶ استاندارد ملی تدوین شده که دو استاندارد مربوط به سنگ هرکاره و دو استاندارد مربوط به تراش فیروزه و استانداردهای دیگر برای مرصع‌کاری( گوهرنشانی) و حکاکی روی عقیق تدوین شده است.

استاندارد سازی صنایع‌دستی، نقش مهمی در توسعه صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد سجادی مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: استاندارد سازی کالا و خدمات نقش مهمی در توسعه صادرات دارد و با استاندارد سازی صنایع‌دستی نیز کیفیت محصولات در این حوزه ارتقا پیدا می‌کند.

سجادی این سخنان را در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی عنوان کرد و ادامه داد:  تدوین استاندارد نیازمند همکاری و همراهی فعالان و متخصصان این حوزه است و برای تدوین استاندارد برای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی نیازمند حمایت و همکاری هنرمندان صنایع‌دستی هستیم.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی متذکر شد: برای صنایع‌دستی استان خراسان رضوی ۶ استاندارد ملی تدوین شده که دو استاندارد مربوط به سنگ هرکاره و دو استاندارد مربوط به تراش فیروزه و استانداردهای دیگر برای مرصع‌کاری( گوهرنشانی) و حکاکی روی عقیق تدوین شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود مضجع شریف حضرت رضا (ع) در مشهد، حضور میلیونی زائران در استان خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فروش محصولات صنایع‌دستی است البته به ارزیابی و رتبه‌بندی کیفیتی برای این محصولات نیاز است.

سجادی در خاتمه تصریح کرد: شورای استاندارد استان خراسان رضوی برای تشکیل کارگروه سوغات استاندارد مصوب شده است و  ۱۲ گروه سوغات باید استاندارد سازی شوند که صنایع دستی یکی از این موارد است تا با استاندارد سازی، زائران با اطمینان کافی سوغات را خریداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه