English

حسین محمدی:

توزیع بیش از ۱۷ هزار جعبه تخم نوغان در استانهای خراسان

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه بیان کرد: امسال برخی از تولیدکنندگان با توجه به شرایط مساعد جوی و قیمت مناسب پیله ابریشم در ۲ مرحله اقدام به تولید کرده اند.

توزیع بیش از ۱۷ هزار جعبه تخم نوغان در استانهای خراسان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در خبری اعلام کرد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در بین پرورش دهندگان کرم ابریشم در استان‌های خراسان توزیع شد.

محمدی در ادامه این خبر اضافه کرد: امسال برخی از تولیدکنندگان با توجه به شرایط مساعد جوی و قیمت مناسب پیله ابریشم در ۲ مرحله اقدام به تولید کرده اند که پیش بینی می‌شود مجموع تولید پیله استان‌های خراسان امسال به بیش از ۷۲۰ تن برسد.

 وی همچنین افزود: این شهرستان رتبه نخست کشور را دارد و از ۱۲ هزار جعبه تخم نوغان اختصاص یافته به خراسان رضوی ۲ هزار و ۶۰۰ جعبه در بین نوغانداران تربت حیدریه توزیع شده است که بالاتریت تعداد در استان است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در ادامه یادآور شد: هزار و ۵۰۰ بهره بردار در تربت حیدریه به نوغانداری مشغول هستند که میزان تولید پیله ابریشم امسال در این شهرستان بیش از ۱۲۰ تن خواهد بود.

محمدی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: از ۱۲۰۰ کارگاه سنتی ابریشم کشی بخش بایگ ۳۵۰ واحد آن به تولید نخ ابریشم مشغول هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه