English

مهدی اله‌پور:

کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: وزش باد و تغییرات جوی موجب افزایش شدت گرد و غبار در هوای این کلانشهر شده است.

کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با تدام اوج‌گیری آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد، کیفیت هوا ی این کلانشهر در روز دوشنبه ۲۲ فروردین، برای هشتمین روز پیاپی، در وضعیت هشدار قرار دارد و کیفیت هوا همچنان برای تمامی افراد آلوده است.

اله‌پور در ادامه این خبر اضافه اضافه کرد و گفت: شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد ۱۷۲ ای.کیو.آی و نشانگر وضعیت هشدار و هوای ناسالم برای تمامی افراد است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  همچنین تصریح کرد: وزش باد و تغییرات جوی موجب افزایش شدت گرد و غبار در هوای این کلانشهر شده است و هم اکنون کیفیت هوا در ۲ منطقه شهید کریمی و چمن با عبور از عدد ۲۰۰ در وضعیت اضطرار قرار دارد.

وی در ادامه متذکر شد: کیفیت هوا در منطقه صدف برای افراد حساس و در سایر ۲۰ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار و آلوده برای تمامی افراد قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضرور، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اله‌پور خاطرنشان کرد: قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که: تداوم ماندگاری هوای آلوده در کلانشهر مشهد موجب تعطیلی مدارس طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه