English

محمد دلبری:

تولید آفت کش‌های گیاهی و دارو‌های دامی با راه‌اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی

معاون بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد: بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

تولید آفت کش‌های گیاهی و دارو‌های دامی با راه‌اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد دلبری معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در خبری اعلام کرد: بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

دلبری در ادامه توضیح داد: براساس این تفاهم‌نامه، امکان سنجی راه‌اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی برای تولید آفت کش‌های گیاهی و دارو‌های دامی با منشا گیاهی انجام می‌شود که جهاد دانشگاهی متولی امور پژوهشی آن است.

معاون بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی همچنین متذکر شد: طبق این تفاهم‌نامه، پژوهشگاه و شرکت کشاورزی رضوی نیز در حوزه کشت و توسعه این گیاهان دارویی همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه این خبر اضافه کرد: همچنین گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در حوزه فرآوری و تبدیل این گیاهان به دارو‌های انسانی و حیوانی و کود کشاورزی همکاری و مشارکت خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: این تفاهم‌نامه با هدف اجرای تدابیر و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ثروت از یافته‌های پژوهشی، تحقق اهداف سند چشم انداز می باشد.

وی افزود: و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه علوم و فناوری مورد نیاز کشور و تجاری‌سازی علوم و فناوری به امضاء رسیده و امیدواریم در نهایت به تولید محصول و اثر ملموس در زندگی مردم، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری برای کشور منجر شود.

دلبری در خاتمه با اشاره به محل انجام اولین مرحله این سند تفاهم بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد و گفت: نخستین مرحله این طرح در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه