English

فرهاد حجازی:

حدود ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهر رضوی شناسایی شده است

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس بیان کرد: برای تعدادی اخطاریه‌های قانونی لازم ارسال و ۲۱ مورد نیز با اخذ دستور از مقام قضایی پلمب شده‌اند و برای کاهش هرچه بیشتر این موضوعات در منطقه، به دنبال ارائه و اجرای طرحی هستیم.

حدود ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهر رضوی شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس در خبری اظهار کرد: با قرار گرفتن در ایام مناسبتی خاص در طول سال و افزایش ورود زائرین به مشهد مقدس، به ویژه در فصول سرد سال، خبرهای ناگواری از ایجاد مشکلاتی مانند گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، سقوط در چاه، برق گرفتگی و ... به گوش می‌رسد که جان زائرین را به خطر می‌اندازد.

حجازی در ادامه این خبر و با اشاره به اینکه براساس پایش‌های صورت گرفته توسط کارگروه آسیب شناسی شهرداری منطقه ثامن اعلام کرد: در حدود ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهررضوی شناسایی شده است و  از ابتدای سال جاری ۲۹۲ مورد بازدید و پایش ایمنی از این واحدهای اقامتی صورت گرفته است.

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس متذکر شد: از این تعداد مجموعه اقامتی که دارای استانداردهای لازم نبوده و یا ضوابط بهداشتی، ایمنی و دیگر موارد را رعایت نکرده و دارای مغایرت بوده‌اند؛ اخطاریه‌های قانونی لازم را دریافت کردند و ۲۱ مورد نیز با اخذ دستور از مقام قضایی پلمب شده‌اند.

وی در ادامه افزود: برای کاهش هرچه بیشتر این موضوعات در منطقه، به دنبال ارائه و اجرای طرحی هستیم که با مشارکت اصناف و اتحادیه و جامعه هتلداران مشهد، نسبت به الزام آموزش و توجیه کلیه پرسنل شاغل در این مراکز اقامتی، در خصوص مبانی و اصول بهداشتی و ایمنی از طریق شرکت‌های معتبر و ذی‌صلاح که زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه گواهینامه‌های لازم می‌کند، اقدام کنند.

حجازی در خاتمه تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه به ایام پایانی سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ نزدیک می‌شویم، در ادامه طرح ارزیابی و پایش موارد ایمنی و بهداشتی، از اواخر دی ماه کلیه مراکز اقامتی مجاز نیز با حضور نمایندگانی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مرکز بهداشت ثامن و نمایندگان مجتمع قضایی ثامن مورد ارزیابی از نظر آیتم‌های مربوط به ایمنی تجهیزات،HSE و موارد بهداشتی و زیست محیطی قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه