English

تشریح برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان هزاران زائری است که برای عرض تسلیت به محضر حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه‌های سخنرانی و عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور عزادار در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 تشریح برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی در تشریح برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی گفت: ویژه برنامه شب تاسوعا، جمعه هفتم مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه شروع این ویژه‌ برنامه عزاداری با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا است، افزود: آیت الله سیداحمد خاتمی و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی سخنرانان ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) هستند.

وی مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی علی ملائکه، امیر عارف و کاظم غلامشاهی را از دیگر برنامه‌های شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی ذکر کرد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: ویژه برنامه‌های عزاداری و ذکر مصیبت در روزهای تاسوعا و عاشواری حسینی از اذان صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر و با حضور عزادارانی که برای عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، تدارک دیده است.

وی قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علی سرلک و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی کاظم ذوقیان و محمود گلابگیر را از دیگر برنامه‌های بعد از اذان صبح تا ساعت 6 عنوان کرد.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا گفت: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت 8 صبح و با مرثیه‌سرایی سیدمصطفی حسینی و رضا آتشبار آغاز و در این مراسم حجج اسلام و المسلمین کاردان و واعظ موسوی به مقتل‌خوانی می‌پردازند.

وی افزود: در ویژه برنامه تاسوعای حسینی حرم مطهر رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی و حجت‌الاسلام و المسلمین علی برادارن سخنرانی خواهند کرد.

به گفته حجت الاسلام حسینی، ویژه برنامه شب عاشورا حسینی نیز شنبه، هشتم مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ع) میزبان عزاداران حسینی است و در این برنامه آیت الله سید احمد خاتمی و حجت الاسلام و المسلمسن پژمان‌فر سخنرانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: امیر عارف، علی ملائکه و کاظم غلامشاهی مداحانی هستند که در این مراسم به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های روز عاشورا گفت: این مراسم بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا برگزار و در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا نیز با مدیحه سرایی رضا آتشبار و سید مصطفی حسینی آغاز و در این مراسم نیز مقتل روز عاشورا توسط حجج اسلام و المسلمین کاردان و واعظ موسوی خوانده می‌شود.

وی گفت: سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد سلام پس از نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه های عزاداری روز عاشورا در حرم مطهر رضوی است.

حجت‌الاسلام حسینی برگزاری اجتماع عزادارن حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا پس از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی برشمرد و افزود: احمد واعظی، امیر عارف، امیر کردی، جعفر ملائکه و ابراهیم احمدی مداحان اجتماع بزرگ عزاداران حسینی حرم مطهر هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه