English

به بهانه روز «خبرنگار»؛

مرثیه ای برای «شهرآرا»

با اعلام اسامی برگزیدگان شورای اسلامی و برنده شدن لیست امید، زودتر از گمانه ها برای شهردار، گمانه زنی و رایزنی برای انتخاب

مرثیه ای برای «شهرآرا»

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علی خاکی با اعلام اسامی برگزیدگان شورای اسلامی و برنده شدن لیست امید، زودتر از گمانه ها برای شهردار، گمانه زنی و رایزنی برای انتخاب مسئولان رسانه ای شهرداری و به خصوص روزنامه شهرآرا به عنوان روزنامه مردم مشهد به صاحب امتیازی شهرداری، آغاز شد.

این گمانه ها سر از رسانه های استان درآورده که البته این موضوع بخشی از ذات رسانه است و فعالان رسانه طبیعتا زودتر از هرکسی دست به قلم شده و تراوش های ذهن و یا پشت پرده جلسات شبانه را منتشر کردند.

شهرآرا حکایتی خواندنی داشت: هفته نامه ای که پس از چندین سال فعالیت، همزمان با سالروز فتح خرمشهر، در سال 88 انتشارش را به صورت روزنامه آغاز کرد و در این مدت فراز و فرودهای زیادی را به خود دید.

این روزنامه به همت جمع زیادی از روزنامه نگاران خبرهء وقت راه اندازی شد و به مرور زمان، اعتبار و جایی برای خود در کنار دو روزنامه خراسان و قدس دست و پا کرد.

انتشار این روزنامه ادامه یافت تا اینکه توفان تغییرات آغاز شد و این نیروهای خبره با گرایش های معتدل و همسو با امروز دولت و شورا، یا تعدیل شده، یا خود رخت از این ورطه به دیاری دیگر فکنده و یا در این روزنامه ماندند، تنزل قرارداد و تنزل جایگاه یافته اما جنگیدند و ماندند.

با آغاز شورای پنجم و همزمان با این روزها که روزنامه شهرآرا باید هرچه زودتر ساختمان استیجاری اش را تخلیه کرده و حتی در هفته جاری از سوی مسئول ساختمان هشدارهایی جدی دریافت داشته، عده ای بدون توجه به مشکلات این روزنامه را بستری آماده برای جهش یافته و بی پرسش از پیشینهء آن، آینده ای رویایی را تصویر می کنند.

افرادی که این روزها نامشان برای مسئولیت این روزنامه شهری برده می شود، جز یک یا دو نام قابل اعتنا، برخی در دورهء افول کمی و کیفی روزنامه سمت و پست داشته اند، تعدادی از خیر روزنامه گذشته و رفتند، گروهی در جناح فکری مقابل برگزیدگان مردم قرار دارند و برخی که بیرون گود بوده اند، اصلا رزومه در قواره مدیرعاملی موسسه شهرآرا یا مدیرمسئولی این روزنامه را ندارند.

حال که انگار زمان تقسیم غنایم رسیده است، به اندازه تعداد اعضای تحریریه و خبرنگاران و روزنامه نگارانی که به بخش های دیگر روزنامه تبعید شده اند، اسامی برای گرفتن مسئولیت در این روزنامه شنیده می شود.

در این میان شنیدن نام کسانی که عافیت طلبیدند و به دلخواه در شرایطی بهتر، و نه از سر اجبار این روزنامه را ترک کرده و امروز داعیهء گرفتن  مسئولیت در این  روزنامه را دارند، گزنده تر است.

منطقی به نظر می رسد که اعضای شورای اسلامی جدید شهر، تدبیر به خرج داده و علاوه بر دریافت رزومه و سوابق رسانه ای کاندیداهای این پست، تعهد آنان را نسبت به مشکلات انباشته مالی، نیروی انسانی، مکان، چشم انداز و... روزنامه، سنجیده و بعد از آن قول های ضمنی دادن مسئولیت را بسپارند.

همچنین گفتگو با خبرنگاران قدیمی لایق روزنامه که در این رسانه تاب آوردند و امروز منتظر وزیدن نسیم تغییراند، وظیفه شورای شهر به نظر می رسد تا همزمان با روزهایی که به احترام قلم و آنچه می نویسد، نام  روز «خبرنگار» گرفته، با انتخاب هایی درست و هوشمندانه، راه «امید» تداوم یافته و کام اهالی رسانه در این  روزنامه تلخ نگردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه