English

۱۸ خانه جوان تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا کنون ۹ خانه جوان را در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و تعداد آنها تا پایان سال جاری به ۱۸ خانه جوان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا رستمی در حاشیه برگزاری سومین گردهمایی مسئولان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان که در دیزین در حال برگزاری است، گفت: ما تلاش می‌کنیم که سه مسیر را در زمینه خانه‌های جوان به صورت موازی پیش ببریم. اولین کار طراحی محتوا و الگوی فیزیکی، طراحی محتوا در مراحل پایانی قرار دارد و بخش‌های اولیه الگوی فیزیکی را نیز انجام داده‌ایم. پس از تکمیل این دو بخش طراحی محتوا و الگوی فیزیکی در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مطرح و تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: در گام دوم در استان‌هایی که از ظرفیت‌های لازم برخوردار هستند خانه‌های جوان را راه اندازی می‌کنیم. اقدام سوم مربوط به لایحه وظایف و تکالیف وزارت ورزش و جوانان است که قرار است در مجلس بررسی شود. در این لایحه راه اندازی خانه‌های جوانان به عنوان یکی از تکالیف در همه شهرها دیده شده است. در صورت تصویب این موضوع در مجلس هر سال بودجه‌ای برای راه اندازی خانه‌های جوان اختصاص می‌یابد و بدین ترتیب ایجاد این خانه‌ها در دولت‌های بعدی نیز امکان پذیر است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، اضافه کرد: خانه‌های جوان می تواند موجب تعامل آنان با یکدیگر شود و مشاوره‌های مختلفی اعم از حقوقی، مالی و بازاریابی را به جوانان ارائه دهد. این قشر می‌توانند کارهای خود را در خانه‌های جوان عرضه کنند و به فروش برسانند.

رستمی با تاکید بر ضرورت پرداختن بخش‌های مختلف دولت به حوزه جوانان گفت: ما به همین علت به تشکیل ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و ستادهای استانی و شهرستانی اصرار کرده‌ایم و حال حاضر بخش‌های مختلف دولت به نوعی درگیر مسائل جوانان شده‌اند.

وی با اشاره به مشارکت اجتماعی جوانان اظهار کرد: یکی از اهداف ما افزایش مشارکت این بخش است و ما امیدواریم تا پایان کار دولت یازدهم ۵۰۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان را راه اندازی کنیم هر چند که به نظر می‌رسد موفق به تاسیس ۲۰۰۰ ثمن شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر